Annons

15 september 2012

När vision blir verklighet

Efter Desmond ville jag ha en flicka. Let's face it. Eller rättare sagt "erkänna". Jag svag för rosa. Jag fullkomligen älskar flickiga saker. Kläder, dockor, små vagnar, rosa rosa rosa [och lite brunt som svärmor inte gillar]

Jag hade under graviditeten en vision om hur jag trodde [önskade] att det skulle vara med en lite tösa-bit i vår familj.

Idag när jag vek tvätt insåg jag vilken självklar plats hon har kommit att ta hemma hos oss. [oja hon TAR plats, var så säker] Vikandet resulterade i fyra högar, en gråsvart hög med mjukisar och BB-kalsonger i glada mönster [adde] en aprikos/rosa/svart hög med sjukt många linnen [min] en turkos-grön hög med randiga tröjor, cars-tryck och en uppsjö av omaka strumpor [desmond] och sist en jättesöt, pytteliten hög bodys med underbara små djurtryck retrostil toppat med ett par pyttesmå sockar i roooosa! [alice]

Trots att de flesta kläderna jag har till lilla fröken i storlek 50 [56 är tokstora] är unisex-färgade har jag numer ett eget fack i tvättsorteringen för rött, lila och roooosa.

Det är ingen tvekan om att en liten dam har flyttat in. Precis som jag drömt om i min rosa vision.

Tänk när jag får gå loss i frökens blivande rum! Åh jag blir alldeles lycklig bara jag tänker på det.

Dock måste jag måla Desmonds rum först. Nu är det vattenfärger på väggen oxå. Han har önskat lila. Mamma blir glad men pappa blir nog svårt att övertala.

Allt kan ju inte vara härligt tjejigt? Eller kan det?



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons