Annons

10 september 2012

Huslig lilla jag

Bakar rosmarinsbaugetter med vetekli till gulaschen ikväll. Som att jag inte har nog att göra men dessa gick på ett kick att sno ihop. Jag blev lite inspirerad av min svägerska. Fick en superfin bok av henne och hennes kärlek i trettioårspresent:



Den står lite strategiskt placerad i köket och påminner mig om allt skit jag stoppar i mig fast jag inte borde och vilken misshandel det är mot min kropp. Så för att gå halva vägen [bröd är ju inte råa] och baka eget utan en massa fabriks-skräp i.



Tror jag ska flytta kökssoffan idag oxå. In i syhörnan. Om jag hinner innan lilla fröken vaknar och vägrar släppa mig. Pju, att föda en nyfödd [läs:amma] är tidskrävande må jag säga. Lätt frustrerande för mig som är van att alltid ha något i handen, påväg någonstans. Mitt hem ser värre ut än vanligt men Adde utbrast i lördagskväll när han kom hem efter en dag på hojen: -"Shit va mysigt det är att komma hem!" underskatta inte värmeljusets effekt, allt går att piffa till med några värmeljus!

Puss!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons