Annons

23 september 2012

Besök i plura

Jag hade planerat för en lekdag med kusinerna hos magiska moster men riktigt så blev det inte. Det blev besök av pappa som hade med sig en supermjuk vit overall/åkpåse till Alice och ett Pingu-spel till Desmond. Riktigt uppskattat.
 
 Perfekt då jag bara har en marinblå sen Desmond och åkpåsen är så tjock att den lämpar sig bättre i minusgrader och där är vi ju inte riktigt än
 
 Vi har redan provspelat flera gånger
 
Därefter kom Stefan och Sara med sin lilla Troy för en gemensamt lagad middag.Fläskfilepasta med grönpeppar. Mycket lyckat och det bjöds på den i särklass godaste äppelpajen jag någonsin ätit.
Okomplicerat och trevligt i vanlig ordning.

Mest otippade besöket var min underbara vän Julia som kom förbi på blixtvisit. Fina lilla Julia som idag åker till New Zealand. Lika sprallig och studsigt glad som när jag sist såg henne för ett år sedan. Nu blir hon borta i drygt ett år igen och jag hoppas att det blir sista långa resan borta för jag vill träffa henne oftare. Hon är helt enkelt bara så rolig.

Julia hade med sig ett litet får till Alice och en kiwifågel till Desmond båda är mystiskt försvunna sen igår. Efterfest? Men det söta lilla armbandet jag fick vet jag var det är för det har jag på mig.

 

Vid niotiden hade alla åkt hem, båda barnen sov och jag fick en stund över att röja upp. Jag passade även på att baka bullar. Jag måste ju ha något att bjuda på om det kommer fler besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons