Annons

16 september 2012

när vi ändå talar om kläder....

Av någon märklig anledning har jag ett stort behov av ordning bland kläder. Allting annat är skitsamma [eller egentligen inte men jag intalar mig det för att inte bryta ihop och verka patetisk] Jag önskar nog ibland att jag kunde göra som min kära storasyster som sorterar sina och sin familjs kläder genom att bokstavligen trycka ner dem i olika lådor för olika plagg och medlemmar. Så enkelt och praktiskt. De äger inget strykjärn så varför anstränga sig. Hur underbart vårdslöst är inte det?
 
Men jag kan bara inte. Hur mycket jag än försöker slarva med kläder hamnar de ändå tillslut i fina högar och det är så svårt att låta bli att stryka dem. Tidmonster så det heter duga. Hade varit bra om jag kunde lägga min tid på något vettigt och bara tryckt in kläderna istället men som sagt, jag är beroende och kan inte sluta.
 
 Lilla fröken behöver nog snart en walking closet
En del är nytt, mycket är gammalt sen Desmond

Hur söta är inte dessa?
 Jag har knappt hunnit köpa något själv för vi har fått så mycket fint.
De här var från Stefan och Sara, våra fina vänner som nu bor jättenära med deras lilla bebis.
 
Jag undrar dock lite stillsamt över storlekarna på barnkläder. För bodysarna från Lindex i 56 passar ganska bra men dem från kapphal badar mitt barn i just nu. Helt sjukt stora. Desmond kunde knappt ha 50 och växte ur 56 på längden efter bara en vecka. Byxor kan han fortfarande bara ha Lindex slimfit, alla andra märken tappar han trots att han nu faktiskt väger hela 16 kg! High five på den! Min lilla taniga stork. Sen finns det ju såklart kläder och märken som alltid passar. Typ småfolk och nova star. Om jag ändå vore rik.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons