Annons

30 augusti 2015

Stallarholmen

Igår bar det av med den lilla delen av familjen till Stallarholmen för den årliga Vintagefestivalen. Vi fick lyckligtvis bra väder i år igen vilket lyfter hela stämningen.

Trots att vi var där vid kl 06 blev det ändå stressigt att få upp allt innan klockan tio. Jag hade med mig min lila hörna med sygrejer och mitt pyssel. Små bäddset till dockvagnen, spjälsängen, barntavlor, nyckelringar och barnkläderna såklart.

Jag sålde stuvar och tyg. Alla påsarna med syrullarna gick på ett nafs. Två av mina begagnade plagg men inga av de nya trots att jag personligen inte tycker att 150:- är mycket för en hemsydd tunika. jag tänker att Lindex tar ju 149:- för en massproducerad numer men jag tror inte att den stora skaran har hängt med och jag tänker mig nog att jag ska höja priserna faktiskt. Nåja, stämningen var trevlig och en liten slant fick jag in iallafall.

Jag tänkte försöka lägga ut mina skapelser på Mammas lilla Flisa ´s Facebooksida i tillsalu-mappen och se om någon nappar :)


Hur går det med juicen då? Jo jag hade med mig min Elaka Grön och Ruby Red i termos faktiskt. Väldigt praktiskt då juicen helst ska förvaras lufttätt om man inte ska dricka den med en gång. Perfekt för ändamålet är min fina eva solo-kanna/termos med lock.

Jag slarvade dock och åt en av våra medhavna frukostsmörgåsar. Till mitt försvar var det kripigt fräscha chiabata med både sallad och paprika på och den var underbart god och fast jag först fick dunderont i magen kände jag mig inte lika illamående efter en timme, vilket gjorde susen när jag skulle prata med folk.

Som helhet känner jag av huvudvärk, förmodligen för att jag inte dricker kaffe och koffeinet går ur kroppen. Jag mår hyfsat illa, särskilt av rödbetsjuicen. Den är svinigt god men den har en ond baksida som sagt. Jag frös som en gris till kvällen igår och tog ett varmt bad när vi äntligen kommit hem och alla barnen somnat. I morse kom jag knappt upp ur sängen. Jag har inte varit så trött sedan innan förlossningen. När barnen vaknat slängde jag mig på soffan och slumrade vidare till jollret från min 6 månader och Zack o Quack PopUp. Helt slut som artist.

Nu vid 10-tiden efter att ha slurpat i mig dagens första elaka grön känner jag mig lite piggare. Jag hade i ordentligt med citron.

Idag ska jag roa mig med att handla upp mer grönsaker, laga köttfärsås till alla andra och kanske kratta lite gräsklipp.

Fin söndag önskar jag eder alla! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons