Annons

18 augusti 2015

Juicefasta sju dagar

Jag måste vara galen men jag planerar att fasta med endast råpressad juice i en vecka. Till och börja med. Inte egentligen för att jag behöver gå ner i vikt [det behöver jag också visserligen] men mest för att jag känner mig trött och sliten, har ont i magen ganska ofta. Dessutom känner jag att livet är kort och det är väl ingen hemlighet längre att animaliskt fett från kött och mejeriprodukter gör oss människor sjuka så detta är för mig ett steg i en friskare riktning. Kan hända att jag får med min sambon på morgonjuicen och förhoppningsvis kanske det kan hjälpa mot han kroniska huvudvärk.

Detta kommer alltså att innebära att jag under sju dagar endast kommer dricka/äta grön färskpressad [mean green] juice från diverse grönsaker. Min inspiration har jag tagit här ifrån: http://www.rebootwithjoe.com och filmen FAT, SICK & NERLY DEAD som finns på Netflix.

Grönkål
Spenat
Selleri
Äpple
Ingefära
Citron
Gurka

som man sedan kör i en råsaftscentrifug.... 

Här kan ni läsa lite om vad de flesta av dessa tjusiga grönsaker och frukt innehåller: http://alltomdetox.se/ingredienser-juicefasta/

Man blir typ pigg [och pepp] bara av att läsa om allt nyttigt dessa innehåller.

Så nu i väntan på att min råsaftscentrifug kommer dricker jag golden milk och planerar grönsaksinköp. Jag har lite smått provat olika gröna smoothies med barnen och hör och häpna med de gillar den med äppeljuice, banan, ingefära och spenat. Kanske är den läckra gröna färgen. Perfekt knep att få i dem mera grönt. Jag fuskade lite och körde med köp-äppeljucie då jag inte har juicemaskinen ännu men jag kan säga att det funkar fint en mixer och eftersom att barnen gillar den så ÄLSKAR jag den!


1 kommentar:

  1. Kör på! Heja dej! Blir kul höra hur det går och smakar. En kompis körde en vecka innan sommaren och tyckte det var bra.

    SvaraRadera

Annons