Annons

25 augusti 2015

Hurra en fuktskada!

Jag pallar inte. På riktigt. VARFÖR? I ett badrum som är 7 år gammalt? Jag blev så trött, uppgiven. ledsen igår efter att sambon plockat bort tröskeln och fronten intill duschen och uppdagat en tjusig fuktskada i form av svartmögel som förmodligen krupit en bra bit in i väggen, att jag tog på mig löpskorna och gick ut och vredes-sprang 2 km.

Vi köpte detta hus just för att badrummen var hyfsat nya, mer eller mindre helkaklade och vi räknade med att de skulle hålla åtminstone 15 år till... vi har bott i huset i 4 år.

Jag älskar detta hus men just nu hatar jag det. HATAR.

Jag hatar den vidriga klåparen som sålde det till oss. Förbannade ljug och fiffel-leif AB.

Nu har jag iallafall ringt försäkringsbolaget som nu kommer att skicka ut en kostnadsfri besiktningsman som ska avgöra om detta är ett försäkringsärende eller om vi snällt kommer behöva betala allt själva. Jag vill bara gråta men håller tummarna för att det går vägen. Hur ska man kunna skydda sig mot sånt här skit egentligen? Man är helt oskyddad egentligen för även om det kanske räknas som ett dolt fel om det nu inte är korrekt gjort [och då inte går på försäkringen] kommer den förra ägaren garanterat inte att ge oss en krona. En rättsprocess har vi inte råd med.

Aldrig mer att jag köper ett obesiktat hus. Så obotat dumt. 

2 kommentarer:

  1. Åh nej! Fy också... Vilket skit. Hoppas det går på försäkringen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det hoppas vi också, badrummet i vårt förra hus som också hade en fuktskada gick inte på försäkringen. Vi gjorde ALLT jobb själva, tog bort hela golvet ner till undervåningen... det kostade oss 5 månader utan badrum och drygt 75 000:- i material...

      Radera

Annons