Annons

16 augusti 2015

Ett sagolikt slottsbröllop

Så kom äntligen den efterlängtade dagen då de sa Ja till varandra. En underbart vacker augustieftermiddag började med ett klassiskt kyrkbröllop. Som en riktig prinsessa och prins nästan svävade de in i kyrkan. Klädda i traditionellt vitt och urtjusigt mörkblått. De såg lugna och samlade ut. Under kontroll, världsvana, lite som om de inte gjort annat på sistone.

Bruden bar en av de vackraste klänningar jag sett! Det är nästan så jag skulle kunna tänka mig ett bröllop bara för att få klä upp mig. Inte för att jag för denna värld någonsin kommer se så snygg [vacker må hända, då alla är vackra på sitt sätt men lördagens brud var inte bara sagolikt vacker utan också förbannat snygg också] ut i en brudklänning men man kan ju drömma. 

Herr och Fru
Brudens strålande leende säger allt. Liksom bubblar av lycka. Rent fototekniskt haltar bilden en del men känslan går inte att ta miste på. Jag blir alldeles tårögd av den här bilden ..
Min favoritbild
Häst och vagn så klart som sig bör om man ska fira sitt bröllop på ett slott
Tyresö slott
Jag önskar att jag hade fotograferat mer men vi hade alla barnen med oss och jag hann liksom inte med riktigt.

Sen hade jag fullt skägg med att smussla och pyssla med brudparets överraskningspresent. Det är inte helt enkelt att förklara en tidskapsel [en låda med bubbel, glas, lite småplock ett ljus och personliga hemliga hälsningar från alla bröllopsgäster = Ett färdigt litet minnes-kit till första bröllopsdagen] för mera med flera man inte känner sådär och få med dem på tåget. I början gick det lite trögt och de flesta ville vänta till sen med att skriva sin hälsning. Några lyckades jag få till under minglet iallafall, mellan brudparets lekar och utan att väcka någon misstanke.

Hur som helst så fortsatte middagen och bröllopfesten såklart i samma smakfulla anda. Dukningen, tårtan, blommorna, allt följde i samma fina vita och blåa toner. Middagen kantades av sång och kärleksfulla tal. Otroligt trevlig tillställning och vår bordsplacering var perfekt. Jag personligen hamnade bredvid brudens kusin som jag tycker mycket om. Visserligen träffades vi första gången på brudens möhippa men kusinen i fråga är precis som mig själv väldigt pratglad och öppen i sin personlighet och lätt att lära känna. Det är roligt när man träffar på människor som man bara helt enkelt gillar från första stund.

Vid kaffe och tårta var skrivandet till vår lilla tidskapsel i full gång och precis innan presenten skulle lämnas över blev sista hälsningen klar. Pjuuu.. Jag tror att brudparet blev överraskade. Om tidskapseln blev lyckad återstår att se om ett år då de får öppna lådan till sin första bröllopsdag. Jag hoppas iallafall att det blir ett fint minne för dem.

Det nygifta paret är verkligen ett i sitt slag. Genuint godhjärtade människor som ställer upp och hjälper till. Otroligt givmilda och generösa. Nästan alltid glada och trevliga trots att livet inte alltid är så trevligt tillbaka.

Jag önskar dem all lycka i världen. De förtjänar den VERKLIGEN.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons