Annons

28 augusti 2015

Detox light: Juicefasta - Dag 1

Äntligen har min [vår] råsaftscentrifug kommit! Ett riktigt rymdmonster men ojojoj va grym den är! Det låter förvånansvärt lite, vi provkörde den efter att barnen somnat och ingen vaknade så det är ett gott betyg. Vi provade lite med morötter, och äpplen kål och annat skojigt.

Vi gjorde även en Mean green men den smakade förskräckligt. Jag tror jag inte skulle haft i lime med skal och sellerin var nog inte helt fräsch. Sambon gjorde en variant med apelsin och ananas som var dögod:

Adde´s pick me up
1/2 ananas
2  gröna äpplen
1 gurka
1 apelsin (med skal)
1 - 2 nävar grönkål

Planen är att juicea ihop en sån på kvällen, ställa i kylen och dricka istället för luft på morgonen som nu är den enda mättade frukosten han får i sig. Luft alltså. Förhoppningsvis kan det råda bot på huvudvärken.

Jag gjorde ett nytt försök på mean green nu på morgonen men skippade limen och sellerin och hade i bladspenat istället.





Sjukt sur med citronen i. Ingefäran känns knappt trots att jag hade i en rejäl bit på 5 cm men den blev ändå betydligt godare än den igår:

Min Elaka Grön
1 gurka
2 äpplen
stor bit ingefära
4 nävar bladspenat
4 nävar grönkål
1/2 citron

Kör allt i cetrifugen. Det räcker till två STORA glas. Jag drack det ena och ställde in kannan med resten i kylen.

Konstigt nog blir man faktiskt mätt på den (?) jag kände mig sugen på något att stoppa i munnen först nu efter 2 timmar. Då tog jag andra glaset och känner inget sug alls på varken kaffe eller något att äta. Ett tips är väl att ha i is då juicen känns fräschare när den är riktigt kall.

Nu återstår att se hur illa jag kommer att må. De allra flesta påstår att dag 3 är värst. Japp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons