Annons

1 juli 2012

Balsam för själen

Hur lycklig på en skala från ett till tio kan man bli över en rosa kofta. Saligt lycklig! Jag har bokstavligen bott i denna underbara dröm sedan den blev min tidigare idag. I särklass en av de dyraste klädesplaggen jag någonsin köpt [bortsett från en vinterjacka för sju år sen] Hela 399 kronor kostade denna magiska skapelse och jag tänkte både två och tre gånger över huruvida jag borde köpa den. Jag kom fram till att jag inte köpt någonting i klädesväg till mig själv sedan slutet på förra sommaren och kvickt tog jag även beslutet att jag faktiskt var värd den. Nu tar jag aldrig mer av mig den. Punkt. Kanske för att tvätta den men då ska jag sitta och titta på den då den torkar.

Bjuder på en tjockisbild, här i vecka 32.



För er som hängt med kan jag bara bekräfta att jag inte ökar nämnvärt i storlek vilket jag för några veckor befarade då jag över en natt blev tokstor. Nu vaggar jag mest på och vågen står still. Tacksamt för lite till och jag kommer inte att komma ner i badkaret. Eller upp för den delen.

Min plan för idag var från början att åka buss till Nynäshamn och handla tagetes. Ja, ni hörde rätt. Tagetes, ni vet de där gul/oranga små sommarblommorna som alla tanter har i trädgården. sannerligen har jag fyllt trettio och nu måste jag se till att leva upp till det. Näe, helt ärligt så ville jag piffa lite inför lördag då det kommer en massa folk och mina totalt sönderätna penseer har typ gjort sitt. Googlade på vilka sommarblommor som rådjur inte gillar och fick då fram tagetes. Så det var egentligen inget försök att passa in i vuxenlivet egentligen.

Hur som helst hamnade vi i Farsta i stället och jag belönade mig själv med koftan, en svart bikini i rätt storlek för rådande tillstånd, ett bronze-puder, hennafärg och faktiskt femton stycken tagetes. Försäljaren som skulle plocka ner för dagen och ta semester tryckte ner två buketter snittblommor, fem persilje-plantor, två rosa orkideer samt två underbart fina hängpelagoner. Allt för 250 ynka kronor. Knepigt att jag utan problem kan köpa blommor till trädgården men knappt unna mig kläder utan att få dåligt samvete och känna mig slösaktig.

Känner mig dock mycket nöjd med dagen, Jag har till och med hunnit sola i en av mina nya badenbaden-stolarpå framsidan och njutit av en iskall frappé. Inte så tokigt att vara gravidledig trots allt.

Nu återstår bara att försöka fånga in min vilda unge som fortfarande skuttar runt med sin nya fiskehåv, dax för nattinussen då klockan nu hunnit bli 22.04. Jag vet, jag saknar totalt föräldrakaraktär med rutiner. Ingen ska till dagis eller jobb ändå så vem bryr sig. Egentligen?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons