Annons

25 juli 2012

Fyra veckor senare


Sådär ja, då var man inne i vecka 36, men har nåt hänt på fyra veckor? Sen jag sist bjöd på magbild? Jag vet inte riktigt. Igår hade jag typ sammandragningar från morgon till kväll och kände mig minst sagt upp-pumpad men inte fasen tycker jag att det är någon större skillnad på magen även om det känns. Hicka har jäntan oxå. HELA TIDEN. Jag känner mig som en tickande bomb. Nåja, hon rör sig iallafall och det gör mig lugn.

Gjorde ett riktigt kap igår oxå! Hittade två stycken Brio babyskydd 0-13kg, svarta med Isofit på en köp och säljsida i Nynäs. Precis en sån jag ville ha! Jag fick båda för en tusenlapp. Helt sjukt. Så fina, syns knappt att de är använda. Min älskade svägerska ska ju oxå få en bebis, så hon ville ha den ena. Perfekt. En "ny" bilbarnstol för en femhundring, taaaackar!


Så jäkla nöjd! Med instruktionsbok och hela baletten.

Jag har dessutom fixat någon form av babybox med gratisprover att hämta ut från Barnens hus, det sägs att en blöjhink ingår i paketet. Check!

Har jag något kvar då som bör fixas innan det är dax?

Jag har till och med fyllt upp BB-väskan med lösgodis och nötmix och några cola till Adde.

Jo, juste! Flaskor till pumpen! Mjölkersättning vill jag ha hemma oxå om det inte skulle funka med amningen, det gick ju som bekant åt skogen med Desmond men skam den som ger sig! På´t iegn ba!
Vilket påminner mig om att jag borde sy överdraget till amningskudden... ska bara välja tyg och jag har beslutsångest.

Barnvagnen ska katt-saneras oxå. Innan jag hittade myggnätet som håller honom ur vagnen [katten] smet han minnsan i så fort jag vände ryggen till. Vill helst inte tvätta den ännu en gång då den egentligen inte är "smutsig" utan bara en smula hårig.

Jag hinner säkert med nåt ikväll, för nu hinner jag inte. Jag ska spola klart uppfarten. Jag är så fett på G, började redan imorse vid 10-tiden med att klippa gräset och plantera mina fina doftscherminer jag fått i present. Äntligen har jag bestämt mig för vart de ska få växa och sprida väldoft [de blir trots allt nära 3 x 3 meter], en på varje sida om trappen upp från uppfarten. Skulle behöva klippa avenbokshäcken på baksidan oxå men det blir nog tajt innan middagen.

Tjoflöjt! Nu måste jag sätta fart igen, ingen tid att förlora!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons