Annons

27 juli 2012

Godmorgon

Det är med en lätt smak av gammal äppeljuice [tandborsten ligger som bekant färdigpackad i BB-väskan] jag idag möter solen ljus i ett litet rum på Södertälje förlossning.


Då jag igår vid 20-tiden haft förvärkar med 2 min mellanrum sedan kl 15 hade vi inget annat val än att åka in till förlossningen för kontroll.

Ingenting har hänt, allt är frid och fröjd men jag har av okänd anledning regelbundna värkar i vecka 36.

Fan

De ville ha kvar mig efter att ha gett mig bricanyl-sprutan och förhoppningsvis erbjuda mig lite sömn. Det gick inge vidare. Förvärkarna gick över i
sammandragningar och de är envisa. Jag låg och läste prematur-bloggar och om bricanyl samtidigt som jag skakade och svettades som den värsta pundaren på avtändning till 01:41 [den största digitala klockan i världen sitter ovanför dörren] efter det låg jag och vände mig från sida till sida när sammandragningarna kom med jämna mellanrum. Vid 05: tiden började dock förvärkarna komma smygandes. Nu ligger jag här 07:08 och funderar på om jag borde säga till personalen eller om jag ska hoppas att de går över [tror inte de] FAN, jag vill inte åka till huddninge. Vi ska ju till skrubba landstället idag.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Rosenborgsgatan,Södertälje,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons