Annons

26 juli 2012

vänta jag ska bara få med min benet..

Idag har jag känt mig helknas redan från start. Blev väckt av min härliga unge runt 7, mutade honom med frukost och sedan lekte han för fulla muggar själv på sitt rum samtidigt som hans trötta mamma grävde ner sig bland gosehundar och snuttar i hans pyttepyttelilla säng och somnade om.

Mitt bäcken hänger inte riktigt med längre och jag vaknar 400 gånger per natt [varje gång jag rör mig typ] av att det känns som att ena benet ska lossna. Hela bäckenet glappar, det gör inte ont men satan vad obehagligt det är att totalt sakna kontroll över vart benen tar vägen. Hur som helst vaknade jag med ett ryck [stel som en galje]vid halv tio till en glad Desmond som stolt stack upp sitt gigantiska duploslott han byggt ihop när jag sov.

Akupunktur nere i Nynäs på rehab kl tio.

Jo men visst hej och hå fladdra upp, greja kaffe, väcka adde, klä på Desmond, slarva på deo och piffa till barret, var är plånboken? Satan satan sammandragningar satan va ont, inte nu satan.

Klockan 10:10 står vi alla i väntrummet till rehab. Hur gick det till?

Akupunkturen var ingen dans på rosor. Jag ryckte som en fisk och sjukgymnasten satte extra nålar då hon mycket väl kunde se och känna att jag är under HÖG belastning och mycket spänd. Nålarna gick knappt i och den burriga, surrande känslan [de chi] kändes idag som små atombomer i ryggen. Under behandligen har jag en studsande Desmond som vill att nåltanten ska följa med honom ut i gymrummet och hämta "taggbollar" som han sedan bowlar med bakom min rygg med nålar i. Lugn och fin, koppla av. Vad hände med alla memoryappar jag laddat ner till telefonen?
 
Dagen fortsatte med priskrossen, [en hink till biltvätt, klädrullar att sanera katthår med, och två leksakssopbilar] en snabbfika hos svärpäronen, byte av framdäcken på volvon [mer eller mindre akut då de börjat separera] prep av kvällen grillning, tvätt av bilen [den blev knappt ren] totalkollaps i en av solstolarna i min superfina svarta bikini med en kall non-alcoholic san migel. Död.

Sammandragningarna ger sig inte och jag har satans-ont i ryggen samt "där nere". Det är 25, 3 grader varmt i köket. Klockan 22:25. Jag borde gått och lagt mig för minst en timme sen. Dessutom har jag ischias-stickningar i vänsterben. Precis som dagarna innan Desmond föddes. Jag mår som en dåligt stekt pannkaka.

Sådär nu har jag beklagat mig klart. Nu ska jag gå och rolla bort min katt från vagnen , ifall att det blir en tidig bebis. Sedan ska jag sova. Försöka iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons