Annons

21 juli 2012

35 + 3

Vaknade idag med massor av energi, kan ha att göra med att jag städade av köket igår kväll INNAN jag la mig och det brukar pigga upp mig dagen efter att slippa vada genom gamla yougurtskålar, colaburkar och potatisskal fram till skåpet med kaffekoppar. Jag satsade fullt ut med att tvätta upp sängkläderna till spjälsängen. Jag har redan bäddat den två gånger. Dock visste jag att jag skulle behöva göra det minst en gång till för de rosa lakanen som nu rullar i centrifugen är nya och vår katt bokstavligen älskar alla platser man kan lägga en bebis på. Det är som att han undermedvetet känner på sig att "-Just här vill nog matte att jag ruggar upp allt hår jag har" Dessutom tror jag att katten vet att jag inte blir arg för jag tycker så mycket om honom. Vår lilla svarta hårboll. Jag minns då vi kom hem från BB med Desmond och jag satte mig i vår säng med vår lilla son i knät, efter någon minut kommer ett svart litet huve med två gula nyfikna ögon upp under mina knän som direkt börjar kurra och buffa på den lilla nyfödda. Då var Brorsan [katten] drygt 8 månader, innekatt och så underbart gosig. Nu är han mer självständig och går och kommer som han vill men fortfarande lika gosig även om det inte är lika ofta man ser honom. Undrar om katter verkligen har ett sjätte sinne för i förrgår kväll då vi slappade i soffan och glodde på världshistoriens dåligaste film kommer Brorsan upp till mig utan att varken vilja bli utsläppt eller utfodrad och bäddar ner sig på min mage. Katten har knappt sagt hej till mig sen i maj. Jag kan inte låta bli att tro att den känner på sig att det snart kommer en ny bebis.


Desmond 1 månad / Brorsan 9 månader


Hur som helst så fick jag lite blodad tand då jag rev ur bebislakanen och tog tag i både skötbordet, fyllde upp med blöjorna i storlek 1 vi fick från Stefan och Sara, vek lite handdukar, sorterade ut babykläder i storlek 56. Därefter dök jag ner i BB-väskan. Senast vi skulle till förlossningen lite akut letade jag som en tok efter journalen, en gul plastmapp med blodgrupp och annat viktigt. Idag la jag den i väskan, tillsammans med mobilladdare, babykläder i storlek 50, ett paket dextrosol, en snusdosa [till Adde] ett par mjukisar, två stora linnen, tandborste och tandkräm och en skön hudkräm. Sen tog fantasin slut. Kameran ska nog med och lite duschgrejer. Handdukar och sånt vet jag ju att det finns på BB, även blöjor och tvättlappar [slängde trots allt i våtservetter ändå], bindor och annat nödvändigt. Böcker och sånt tittade jag knappt i förra gången, jag var alldelles för trött. Däremot funderar jag på om man ska gräva fram bongen till bärbara datorn så jag kan kolla film och surfa lite.

Jag räknar iskallt med att lilla fröken ska ha lågt bilirubin såsom Desmond och då måste man stanna. Många dagar. Förmodligen blir jag själv då Adde både börjar jobba och storebror behöver sin uppmärksamhet. Det finns visserligen familjerum men jag har inget emot att vara själv faktiskt. BB är riktigt mysigt enligt min mening, lite som semester, ingen mat som ska lagas, disk som ska diskas, katt som ska matas [ni fattar grejen] men Adde klättrade på väggarna och ville bara hem.

Nu när väskan står redo vid min sida av sängen kan jag ju bara kasta i då jag kommer på sånt som kan vara bra att ha. När jag tänker efter är det bara en bra blöjhink [Adde är hysteriskt allergisk mot doften av baby-bajs och jag är exceptionellt dålig på att gå ut till sopen med dem direkt] och flaskor till min aventpump som bör införskaffas. Japp, sen är jag klar. Totalt redo.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons