Annons

14 juni 2012

Anekdot

Tänkte bunkra upp med fler järntabletter och skrittade in på Kronans i Nynäs med min babbliga lilla papegoj-unge i släptåg. Vimsade runt i butiken i några minuter för att hitta någon tillgänglig personal som kunde hjälpa mig att plocka fram dem eftersom att dessa piller brukar ligga i deras hemliga lådor under disk. Hur som helst så hittar jag ingen. Den vanliga kassan är ständ och man hänvisas till receptdelen. Där står en söt liten dam med rullator och väntar på sin tur. jag tar en nummerlapp och väntar. I den enda kassan som är öppen sitter en sliten medelålders medarbetare och knapprar på datorn och lägger ingen som helst intresse i att det står kunder och väntar. Damen med rullatorn står typ 1 meter från kassan och uppenbarligen är hennes nummer framtryckt men hon i kassan reagerar inte och damen med rullen är såklart väluppfostrad och väntar snällt på att skithögen i kassan ska bli klar. Då kommer ytterligare en kund med ett paket alvedon och plöjer fram till disken. I princip mejar bort damen med rullen som lite försiktigt backar. Först då tittar hon i disken upp och suckar lite trött.
Då hade jag väntat i en kvart och kände att ska jag betala för service vill jag gärna ha det. Således tog jag min son och gick ut ur butiken. Påvägen ut hade de ställt upp en monter med statestik över hur nöjda kunderna kände sig med bemötandet de fått under sitt besök i butiken. Det var en papplåda med 4 hål, ett för mycket bra, ett för bra, ett för mindre bra och ett för mycket dåligt [typ]. brevid stod en burk med gula flörtkulor i som man då skulle betygsätta personalens insats med.

Jag la 3 gula kulor i mycket dåligt.

Jag hoppas bara att damen före mig med rullen lägger minst 4 i samma.

Tur att det finns andra apotek för det är fan inte första gången man blir nonchalerad inne på Kronan.

Mycket Dåligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons