Annons

14 juni 2012

Va nu då?

Känner mig lite skev idag. Eller egentligen sen igår. Som att all luft har gått ur mig. Visst var det varmt igår och jag tog det ganska lugnt, spolade halva framsidan, klippte sista biten av gräsmattan, sov 3 timmar på order av Adde, han sa att jag såg ut som ett spöke, klev upp vid 17-tiden, lagade middag, plockade lite, möblerade om lite. Gästrummet blir pyssel/syrum med gästsäng och gamla syrummet blir barnrum in the making.

Idag har jag dock inte gjort ett skit. blev väckt vid kvart över 8 av en ivrig Adde med kaffe som redan spenderat halva morgonen nere i garaget, dreglande över sin hoj som han äntligen kunna köpa. I en mindre koma flyttade jag mig till ryggläge i soffan för att glo på Disney Junior och smutta på kaffet och kanske förhoppningsvis vakna till lite. Efter en timme kände jag mig lika snurrig och typ bortkopplad. Tom på något konstigt vis.

Vi improviserade fram lite frukost efter önskemål, det blev minirut med ost och hallonjuice för min del. Inte ett dugg hungrig. Åkte till Svärföräldrarna och hämtade kedjeolja och en batteriladdare till hojen, tog ut deras rottis på kortpromis. Det kändes som att jag skulle svimma var femte meter.Nu är vi hemma igen och jag ligger i solstolen på baksidan och samlar ork till att laga lunch. Helt slut trots att jag inte gjort något produktivt idag. Jag får panik. Jag är bara i vecka 30 och jag har tusen grejer kvar att göra de närmsta 10 veckorna.

Akupunktur är bokad i eftermiddag och jag tänkte ta en sväng in på MVC och fråga om de kan ta ett blodtryck för någonting känns fel. Trots att jag ätit och sovit, druckit och gjort allt man ska för att må bra känner jag mig som söndertumlad squash.

Fan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons