Annons

31 maj 2009

Tur att PMS går över

Efter åska kommer solsken. Ut ur min dep-garderob, min tillflyktsort när PMSen slår klorna i mig. Hela helgen var ett helvete. Jag ville inte göra någonting. Bara klättra in i min mörka gaderob av tunga tankar och gråtmilda känslor. Allt kändes jobbigt, svårt och tråkigt. Jag grubblade fram en massa senarier över hur allt i mitt liv skulle kunna gå åt helvete. Dessutom blev jag helt plötsligt hopplöst tjock.

Men idag är det måndag och jag mår riktigt bra faktiskt! Fortfarande hopplöst tjock men om en timme cirkus ska jag hämta upp lilla Tule vid stationen, skicka min syster till jobbet och se fram emot en helvild dag med två små kusiner. Vi tänkte börja med att gå till Öppna Förskolan. Jag har fortfarande inte bestämt mig för om vi ska bada och sola därefter eller träffa tjejerna i Nynäshamn på babycafe där. Jag kanske inte ska göra världens äventyr så här första dagen, jag tror det får bli en eftermiddag i lekparken på tallhöjden. Nära hem. Katastof-säkert.

Vi gick förbi "vårt" hus i lördags. De hade fest. Jag kunde bara tänka "Var rädda om köket för guds skull..." Adde tyckte att de kunde riva på för då får vi ju nytt. Vi tänker väldigt olika ibland. Väldigt olika. Jag rekflekterade oxå över avsaknaden av färg i trädgården. Två stackars enar och en hägg. En rysligt ful syren som inte slagit ut ännu (?) Brevlådan är totalt malplacerad. Hoppas den inte är fastgjuten. Tro inte att jag har ångrat mig dock. Jag är så sugen nu på att få skutta runt i min villa. 13 dagar kvar!

Dax att pyssla om mina mattor som fått en makeover i tvättstugan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons