Annons

17 maj 2009

Ännu en härlig dag...

Igår var en riktigt skön lördag. Jag och Des fördrev morgonen med att sova extra länge, Adde åkte tidigt för att bygga på Paintboll-banan inför söndagens färgfest. Jag gjorde i ordning en kaffe till mig och en vällning till prutt (jag var å trött att jag först tog grötpulver... det gick inge vidare att skaka...) och så prasslade vi ner oss i sängen och lyssnade på Voice.
Sakta makade vi oss upp och lufsade runt till eftermiddagen då vi packade ihop oss och ner till Munins väg. Farfar var i full fart med att klippa gräset, farmor hade jobbat natt och klev rufsigt upp när vi lockade med kaffe i solen på hennes altan. Jag passade på att fota Des lite och de blev väl godkända. Inte sant? Svårt med så starkt solljus, men jag jobbar på det.

Vi hade bestämt att jag skulle laga mat så det blev tacos till en massa prat om nya huset. Vid åtta åkte Farmor återigen till jobbet, Adde och lillebror drog tillbaka till paintboll-banan och jag tog över tvn och Robinson. Tyvärr missade jag vem som blev utröstad (Tack tack för TV4 play!) för Eurovison är ju ändå viktigast! För första gången i mitt liv har jag planerat att se Eurovision och oxå kunnat se hela programmet. Jag och Farfar Benny glufsade godis och kommenterade kläder och paljetter för fullt hela kvällen.
Kort och gott en lyckad svensson-kväll! Helt underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons