Annons

19 maj 2009

Man måste ju vara snygg om man ska påta i blomrabatten!

Nu är det klart! Handpenningen är elektoniskt överförd och ingen kan dra sig ur. Vi har nu officiellt köpt en villa! Jag var så nervös innan vi skulle in på banken att jag nästan kissade på mig. Jag vet inte varför egentligen, vi hade ju lånelöfte och jag hade ju redan pratat med vår underbara kontakt/banktjänstekvinna. Förtjusande människa, inte bara för att hon lånar ut en massa pengar till oss, hon är bara galet pigg och glad. Ärtig är ett underskattat ord och det är precis vad hon är. Ärtig. Men som sagt jag kände mig som en sjuåring på utflykt. Alldelles upprymd och kissnödig. Konstigt nog var jag inte ens hälften så uppe i varv när vi var där första gången, kan hända att jag nu börjat fatta vad som händer. Att det verkligen är på riktigt. Nu återstår bara detaljerna. Börja packa. Flytta alla abonnemang. Lägenheten är redan uppsagd. Det kommer verkligen gapa tomt i början. Från 72 till 180. Just nu är jag mest lyrisk över att ha en egen trädgård! Efter vi varit på banken åkte jag och Farmor Annika till Gammelmormor och morfars landställe i Skrubba och planerade vilka växter vi skulle norpa. Lite syréner och liljor. Jag ska få rabarber oxå. Ett körsbärsträd ryktas oxå få flytta in.

Idag ska jag dock inte packa en pryl. Idag ska jag bara njuta av solen. På morgonen ska jag till Nynäs och träffa mammatjejerna och gå ringvägen och sen fika. Länge sen jag såg dem allihop så det ska bli riktigt uppiggande! Därefter ska jag bege mig hela vägen in till The Big City och träffa Sara. Vi ska shoppa tillbehör för hårförlängningen och titta på en klänning till bröllopet hon ska på nästnästa helg. Det blir första gången jag sätter hår med ringar. Det ska bli rikigt skoj! Sen får vi se när det blir min tur att få tjockare hår. År 2012. Om jag har tur. Löshåret är väl visserligen inte så dyrt men det är inte gratis heller. Det är däremot naglarna! Haha!

Jag satt och lekte här om dagen och det blev riktigt bra faktiskt. Speciellt med tanke på att jag bitit på naglarna i 19 år. Det är inte helt lätt att göra på sig själv. Vänster går väl an men höger brukar vara knepig. Envis som en stucken gris.

Nu måste jag skynda mig och duscha annars missar jag tjejerna när barnvagns-safarin avgår från fontänen!

Hopp och Skutt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons