Annons

13 maj 2009

Min tankemaskin kokar över

Denna vecka har varit helt galen. Dessutom är den inte slut än. Hjälp mig någon. Jag är alldelles uppe i varv. Jag har typ inte tid eller lust för den delen att äta för att jag är så heltaggad. Kanske är bra för min feta rumpa men fokusen är obefintlig. Jag minns inte ens vad jag gjorde i måndags? Vänta nu, vi skulle till Tyresö hälsan med Addes axel men de hade inte tid så då tänkte vi fika hos Faster Gud eftersom vi ändå åkt typ halva vägen, eller vänta vi hade inga blöjor med oss så vi åkte till Farmor eller.. det känns som mitt stackars barn varken har haft kläder eller blöjor denna vecka. Det hela började med att vi tittade på ett hus förra måndagen. (iiingen vill veta var du har köpt din tröööja...) Ett underbart litet (?) tegelhus mitt i Ösmo. Lite funkis, lite trädgård, lite renovering, helt perfekt. Riktigt billigt! Detta resulterade i en resa med 700 samtal överallt om lån, borgenärer och försäljning av vår underbara men skitdyra bil. Det hela blir inte bättre av att man kommer halvägs. Får man ett blankt nej så släpper man det hela och går vidare men finns chansen kvar kan man inte tänka på något annat. Den som tar största smällen är mitt barn som blir utan extra ombyte och nya blöjor. Jag kom iallafall ihåg att ta med mig en banan! Så igår när vi för femte dagen i rad (pga, bankbesök, sjukhusbesök, osv osv) inte spenderade kvällen hemma studsade Desmond glatt i Farfars knä endast iförd strumpor och blöja.

Men vi fick lånelöfte till slut! YES!

Nu ska vi bara ordna med detaljerna.

1 kommentar:

Annons