Annons

9 januari 2016

Min lilla Desmond

Idag fick jag en av de allra finaste julklappar jag någonsin kommer att få. Jag fick en del av något jag trodde var förlorat. Mina första bilder på Desmond, från förlossningen och veckan efter samt en massa bonusbilder som jag aldrig sett förut. Alla från min sons första år. Mina egna bilder gick som ni vet förlorade när datorn kraschade. 

Jag vet inte vad mer jag kan säga än: Evigt TACK Madelene! För mig är detta ovärderligt och jag är just nu så sjukt lycklig. Jag känner mig liksom lättad. Det första året för mig med min son var inte lätt och jag mådde väldigt dåligt. Bilderna på honom är det enda jag har kvar från den tiden då jag i princip inte minns någonting. Att jag förträngt allt är en sorts försvar från det som var jobbigt. Bilderna var mitt sätt att bearbeta min förlossningsdepression och när bilderna försvann tog de med sig mina enda länk, mina enda ovärderliga minnen från den tiden. 

Ett minneskort fyllt med 600 bilder på ett barn som jag älskar så otroligt mycket att det gör ont. Jag kommer aldrig få tillbaka mitt första år med min son men bilderna ger mig tröst, förlåtelse och en glädje i att jag vet att även om inte jag älskade honom till en början så älskar jag honom nu och för all  tid framöver.

Fem månader

....och alltid glad

1 kommentar:

Annons