Annons

25 januari 2016

En tråkig efterfest

I förra inlägget skrev jag om hur glad jag var att slippa oroa mig för att komma ut på morgonen till bilen och hitta mina trötta däck som efter en tråkig efterfest, alltså platta.

V A D  T R O R  N I  H Ä N D E  I  F R E D A G S?

Jag har packat allt, barnen och jag står i beredskap att dra på oss skorna. Jag hade till och med matat katten. Då knackar min granne på och informerar mig om att jag inte har någon luft i mitt bakdäck.

Allstå vad är detta? Roliga timmen eller?

Jag ringde direkt min underbara låtsaspappa och vi försökte sedan i typ 45 min tillsammans över telefon att pumpa mitt däck. Svinkallt i 12 minus. Vi hällde varmvatten på den frusna ventilen, flyttade bilen, försökte maxa däcket med luft men inget hjälpte det bokstavligen bubblade luft ur däcket, precis intill fälgen. Här någonstans vill jag bara sätta mig ner och gråta. Vad gör jag nu? Jag kan inte ta bilen till en verkstad för mina däck är trasiga. Ödets ironi. Murphys lag ta dig i brasan!

Det var bara att kapitulera och ringa mamma och meddela den tråkiga nyheten att vi inte kommer någonstans längre än brevlådorna. Jag hade verkligen sett framemot en övernattning hos mamma.

Jag kunde inte ringa min sambo heller och gråta ut då han skrev prov på sin OVK-utbildning och det sista jag ville nu vara att han skulle oroa sig för mina däck och skriva ett sämre resultat.

Jag satt där i köket [jag inte kan sitta i vardagsrummet för det pågår spackling där som vi inte kommer kunna avsluta för alla pengarna har gått till att laga min bil] med min kaffe och funderade kring Murphys lag och om hur allt bara ibland skiter sig.

När sambon kom hem tog det honom 10 min att fixa däcket. Han gjorde allt som jag gjorde fast lite mer aggressivt. Det hade blivit isbildning mellan fälgen och däcket när det var dåligt pumpat och tillslut började det börjat tömma sig vi fälgen. Förmodligen för att den sidan stått i solen och tinat och sen frusit på. Sen när däcket blivit snett på fälgen kan man pumpa det hur mycket man vill utan att något händer då mina däck är slangfria.

Till kvällen fick Aston feber och det var väl tur i oturen att vi stannade hemma. Dock känns det ändå som att universum j*vlas lite med mig. Nu ska jag ut och kolla till mina däck för kl 14:30 idag har jag tid på lokala däckfirman och ond bråd död åt Murphy om han strular till det för mig idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons