Annons

20 januari 2016

Dröm-brudbruketten

Som ni säkert redan listat ut så kommer det dröja ett bra tag innan vi ens har råd att ens tänka på att gifta oss. För den nära och kär som förväntar sig ett stort bröllop med pompa och stått kan jag avfärda er förväntan med en gång. Det kommer inte bli något 100 000:- bröllop. Vi har inte ens bestämt om vi ska bjuda någon alls. Vi kanske gifter oss på tu man hand. Dock har jag sagt från början att jag vill gifta mig i en riktig brudklänning och jag vill ha brudbukett. Jag vill också ha ordentliga bröllopsfoton. Det är tre saker jag vägrar tumma på. Sminka mig och sätta upp håret kan jag nog bäst fixa själv, i alla fall sminket. Jag har testat proffs-sminkning tre, fyra gånger förut och jag ser lika hemsk ut varje gång. 

Jag hade en plan om att önska mig en ordentlig smink-shoprunda i morgongåva :) Smycken är ju inte heller min grej liksom. 

Hur som helst är det sjukt långt kvar men jag har ändå hittat min dröm-brudbukett!

Bild lånad från google
Bild lånad från google
Anemoner måste ju vara en av de vackraste blommorna på jorden! Jag har alltid haft förkärlek för blommor och alla somrar under min uppväxt band jag buketter av vilda blommor och kunde spendera timmar i skogen och på vägen från stranden med att leta vackra blad och blomster. Rosor i all ära men anemoner är något alldeles särskilt. 

Jag har en tanke om att vi ska försöka hålla oss till black and white men vi får se.

4 kommentarer:

  1. Helt ljuvlig brudbukett!

    Jag gifte mig höggravid. Jag lät sy upp en, det blev en kort brudklänning i 60-tals stuk med fint tyg. Min brudbukett var enkel, bara röda rosor. Min mamma hjälpte mig med håruppsättning (hade vita pärlor i håret) sen sminkade jag mig själv. Vi hade ett "hemligt" bröllop, bara närmsta familjen var inbjudna. Mottagningen hade vi hemma. Vi hade lagat all mat själv och fixat med dukningen. Mysigt och vackert och lite traditionellt. Tex dansade vi brudvals i köket. Vi ville ha ett mer enkelt bröllop och det passade oss bäst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter helt magiskt! Det är ju lite så för mig och min blivande man också, vi gillar inte riktigt att vara i centrum och vi lägger hellre våra pengar på huset.. ellr att köra bilar av vägen ;) jag tror vi båda vill ha ett enkelt run away-bröllop med en mottagning vid ett senare tillfälle ;)

      Radera
  2. Vi gifte oss i smyg med våra närmsta vänner och två veckor senare hade vi överraskningsfest.
    Jag hade en vit fin långklänning från veromoda, en liten bukett med vita gerberor och daggkåpa till mig och små buketter till tjejerna. Barnens kläder var fån typ lindex/ellos och festen hade vi i muskö skola. Mat från kvantum i nynäs (som vi iof fick grilla igen då de asen glömt bort min beställning) sen gjorde vi allt själva.
    Det enda jag skulle ändrat på är att jag hade velat hyra in någon som dukade upp/av och skötte disken. Det var knte jättesmart att ta hand om själv.
    Fotografering (som vi hade på festdagen och inte bröllopsdagen) fick vi i gåva från min barndomsbästis som är fotograf och dom är jag så nöjd över (fast jag kände mig obekvämmed att bli fotat).
    Allt som allt kostade det nog 10 max 15 med allt! Helt klart värt det!
    Det viktigaste för oss var att bli gifta och att vi var nöjda med vårat val. Att våran familj och vänner inte fick vara med eller fick gå på en hejdundrande fest sket vi i. Vi ville ha varandra och det fick vi.
    Och behöver du hjälp så tveka inte att fråga, jag gör det jag kan (gratis) ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finaste underbara människa :) "Vi ville ha varandra, och det fick vi" är typ den vackraste meningen jag hört på länge. Det är från och med nu mitt bröllops-mantra! KRAAAAAM!

      Radera

Annons