Annons

7 september 2015

Grus och om att slutföra saker

Efter en två timmar lång diskussion om hur vi kommer vidare i vår renovering av huset som gång på gång stannar av beslutade vi [inte helt enhälligt från min sida] att jag nu i veckan ska hämta grus till gången på framsidan...

Detta innefattar att jag ska byta bil med min svärmor, haka på släpet på samma ställe, åka till trollats grustäkt och slåss med alla stora lastbilar, köra hem ett svintungt släp fullt med stenmjöl hem till oss utan att köra ihjäl mig eller göra kaos antingen bilen eller någon annans bil.

Jag får ont i magen av att tänka på att jag ska köra ett släp. Hur får jag ens på släpet på bilen??

Jag har dels åkt på detta då grustaget bara har öppet vardagar 7:30 - 14:30 och då är min sambo såklart på jobbet, dels för att det var min dumma ideé att plocka upp alla plattor någon gång i början av sommaren. Förstå mig rätt, det behövdes verkligen då trappuppgången till huset såg ut som sju svåra år och en vidrig huvudvärk. Dessutom har samtliga tre [!] mäklare som varit här senaste året påpekat att vi bör göra något åt plattsättningen på framsidan som liksom har lite lätt hamnat på glid.

Sambon tog på sig att fixa panelen på garagedörrarna. Problemet där är att det är jag som ska måla dem och helst innan de byts ut. Han tyckte att jag skulle stå inne i spindelrummet och måla. Jo jag tackar du..

A L D R I G i livet att jag befinner mig i det rummet mer än den tid det tar att hämta ut barnens vinterkläder. Äckelpäck-monster-spindel-hemmafesten. Avskyr det utrymmet. Sambon kom med förslaget att vi istället skulle börja fixa därinne så vi kan använda utrymmet på 20-25 kvm. Det innebär dock att han kommer slänga allt som finns därinne. Typ barnens flytvästar, julpyntet, snowboarden, och mina kläder som jag drömmer om att komma i någon gång om hundra år.

Jag får lite lätt panik för jag borde börja överallt och fixa. Rensa ut där egentligen så att inte något jag faktiskt skulle vilja ha kvar ryker på tippen. Dock har jag innerligt lovat sambon att måla i tvättstugan idag. Jag vet, det var två år sen jag började måla där. Jag vet. Jag har lite svårt för att slutföra saker. Ni förstår ju varför vi [läs jag] aldrig blir klart med renoveringen.

Jag fick fram tills löning på mig att ta ut det jag vill behölls i spindelrummet. Jag har lovat att måla idag och imorgon ska jag hämta grus. Jag måste nog skriva en to do-lista så jag inte fastnar någonstans. Typ här på bloggen.

Så, tjing hej vi ses sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons