Annons

2 september 2015

Åttan, hösten och grön uppåt-tjack

Igår kväll hände något. Eller egentligen startade det redan under dagen. Jag började städa ur och organisera skåpet i tvättstugan som jag bara ignorerat och tryckt in saker i nu under det senaste två åren. Taggad och uppmuntrad av ordningen gick jag lös på köksskåpen och Alice garderob och så fortsatte jag som en pitbull genom huset och kunde inte sluta.

S å .  s j u k t .  p i g g

Det är som om jag vore hög på juice. Min egen grönsaks-amfetamin. Bokstavligen. det är klart att det skulle kunna vara det faktum att hösten nu smyger sig på och det brukar vara den tiden på året då jag hittar tillbaks till mig själv och börjar må bra igen. Åtminstone tror jag att det bidrar till mitt nu helt underbart sköna tillstånd.

Jag mår fantastiskt! F A N T A S T I S K T!

Det är nu 7:e dagen [läs idag] jag dricker råpressad juice. Varav minst en Elak Grön varje dag. De tre första dagarna körde jag bara juice bortsett från en chiabatta på stående fot. Nu kör jag vidare med ett mål fast föda varje dag. Igår körde jag på spenatsoppa. Kanske inte så fast men fastare än juice. Min uppblåsta mage är totalt borta och jag känner mig som sagt bokstavligen som en gutta-perka-boll som bara måste studsa runt. Jag har ett sinnesjukt överflöd av energi.

Jag avslutade min kväll igår med att jogga min åtta. Jag liksom flöt fram med Spotify i lurarna, skrämde livet ur en tant i mörkret som var ute med hundarna, trots att jag alltid har med mig ficklampa ut på mina turer i mörkret. Nere vid viken kunde man känna fukten från vattnet och suset från vassen som stilla svajade i totalmörkret. Jag brukar ta extra djupa andetag då jag joggar förbi där normalt sett men denna runda kände jag mig tvungen att stanna till och bara insupa kustens iskalla kram. Jag släckte lampan och stod där i någon minut och bara njöt. 

Efter att ha varit ett med havet en stund sprang jag hem och slängde mig i en av solstolarna på baksidan i mörkret och blev ett med universum istället. En bra stund låg jag där och betraktade vintergatan till surret av miljoner spelande syrsor.

Livet är så himla coolt.

Jag är hög på livet, juice och hösten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons