Annons

18 mars 2015

Situation Täppvägen 18 - kl 07:11

Lugnet är totalt. Alice sitter i sin säng och pratar med sina gosedjur, bäddar ner dem och läser saga. Pojkarna sover. Kaffe är varmt, värmepumpens vrålande fläkt är frånslagen och vilar i morgonsolens löften om en varm dag.

Ljuset är otroligt. Sådär glittrigt, krispigt, vårfrostigt.

Burriga pigga små fåglar kvittrar ikapp och slåss om fröna upphängda i grannens körsbärsträd.

Jag sitter i soffan med tårna nergosade i fårskinnesfällen, drömmer om ett hus med kamin och inser att jag nog ångrade att vi flyttade redan när vi flyttade.

 http://mammatrollet.blogspot.se/2012/11/sa-mycket-battre-eller.html

Jag kan fortfarande sakna saker från vårt gamla hus. Känslan av att bo på en plats utan krav från någon annan. Ett eget hem. Mitt första riktiga hem.

Varje dag velar jag i princip 5789 gånger om dagen över huruvida vi ska sälja eller inte. Tänk om vi ångrar oss? Igen?

Men längtan efter att komma tillbaka till byn med alla bekvämligheter och kanske ett hus med kamin tar över.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Annons