Annons

18 mars 2015

Ofrivillig sömnlöshet

Trodde inte att någon natt kunde bli värre än gårdagens natt. Oh I was wrong.

Alice vaknade strax innan halv elva, mitt i min nattningsprocedur med Aston. Adde började med att försöka natta om henne men det stod ganska snart klart att hon inte skulle somna om.

Hon har så ont och är helt uppgiven. Inget vi gör hjälper. Alvedon, massage och vetekudde [hon hatar den] Vi är hyfsat säkra på att det är växtvärk då det kommer till natten och hon säger att hon har ont i benen. Det slutade med att jag, Aston och Alice bäddade ner oss på soffan och tittade på Ice age runt kl 01:30.  Alice grät till kl 04 då hon tillslut somnade av ren utmatning.

Tur att vi har Aston som väcker oss för när jag halvdöd kikade ut vid kl 06 stod redan sambons skjuts utanför och väntade. Det blev en väldigt snabb kaffe med sig ut i bilen. Tanken var att storebror skulle till skolan idag men jag somnade såklart om efter att sambon åkt till jobbet. Typ en halvtimme efter att sonen skulle ha varit i skolan ringde sambon och väckte mig, fastklistrad i Aston, dregel och bröstmjölk. Livet är bra tjusigt ibland.

Jag frågade på BVC när vi ändå var där i går och sköterskan tyckte också att det lät som växtvärk. Nu efter frukost är hon helt opåverkad och leker för fullt med sina nallar och storebrors dinosaurier.

Jag hade långtgående planer om besök hos min syster, rensa rabatter och spackla i köket. Jag skiter nog i de planerna.

Småbarnsmammasuperdunderdödstrött.

Alice gillar också babynestet, kanske ska sy ett större eget till henne ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons