Annons

17 mars 2015

Kl

Kl 06:05 - Efter en mycket långdragen osammanhängande natt utan sömn släpade mig upp, gjorde kaffe till mig och sambon, satte på tvätt, ammade, blandade välling och drog ut täcken i soffan.

Kl 06:42 - Plockade upp det mesta av byggskräpet utanför dörren, rensade köket från disk och bäddade sängar. Alice rev upp sin direkt och hällde ut alla sina plastfrukter på golvet. Satte igång en tvätt och tryckte tillbaka den torra tvätten i torktumlaren. Det man inte ser finns inte. Ammade.

Kl 08:15 - Duschade och gjorde en latte. Startade spotify och dubbelkollade alla utrymmen efter eventuella avglömda pinsamheter såsom halvätna äppelskrutt eller smutsiga underkläder.

Kl 08:30 - Mäklaren kom punktligt.

Kl 08:37 - Bla bla bla bla kvm, bla värmepump, bla, färg, bla, bla bla, tilläggsisolering... bla bla

Kl 09:32 - Tryckte i mig 4 mackor med smör och drack halva min kalla latte som jag gjort i ordning innan mäklaren kom. Ammade samtidigt.

Kl 09:55 - Lastade stressat in alla barnen i bilen och åkte 200m till öppna förskolan.

Kl 10:02 - BVC, Kontroll av min nyaste dvärg i min pytte-skara. Växer både på längden och höjden. Check.

Kl 10:30 - Slappade lite på Öppna Förskolan, drack äckligt kaffe och pratade krystat med den enda andra föräldern som var där. Ammade. Barnen lekte gömma nyckeln med pedagogen och skrattade så de kiknade.

Kl 11:34 - Drog till extrajobbet, mötte upp min sambo som var där. Drack lite mer kaffe. Jobbade lite. Ammade.

Kl 13:24 - Fick med min sambon i bilen hem. Expresshandlade medan han passade barnen. Sjukt skönt att slippa packa ur alla ungar [Läs: Dvärgar, minioner, pytte-personer].

Kl 14:01 - Snurrade ihop plätt-smet och tog blogg-paus. Nu är jag här. Väntar på att mini-dvärg ska vakna och vilja bli utfodrad. Stora är hos grannen och "leker" [spelar döds-spel när han tror att jag inte vet] Lilla ligger upp och ner i soffan och tittar på Ice age. Det vuxna barnet power-nappar. I exakt 34 sekunder till för nu ska jag väcka honom genom att hoppa i sängen och rycka hans kuddar.

Be en bön att jag lever imorgon. Tjing!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons