Annons

4 mars 2015

Kan inte låta bli

Hahahahaha haha ha

Kommenterade precis i en tråd i ett annat forum där trådstartaren undrade över om han krävde för mycket av sin sambo då han tyckte att han borde ha 4 av veckans 7 sovmorgon:ar då han arbetar heltid och hon är föräldrarledig. Nu var fördelningen 4 till henne och 3 till honom...

Hahahahahahaha

Jag skrev något i stil med:

 "Varför ska hon ha sovmorgon om du ska upp och jobba? Hon kan väl somna om sen? Med ersättning dessutom, eftersom att mig veterligen är väl föräldrapenning ersättning man får från staten för att ta hand om sina barn..."

OJ OJ OJ, det stack i ögonen på alla nitiska feminister därute.

Inget ont om att dela med sig/upp sysslor och vem som tar barnen om man nu tycker att det är viktigt.

Här hemma hos oss tar jag barnen varje morgon alla dagar i veckan. Jag älskar att gå upp med barnen och kan inte ta sovmorgon då jag oavsett skulle vara vaken ändå. Faktum är att jag går upp med min man halv sex alla vardagar och dricker en kaffe med honom innan cirkusen sätter igång. Oavsett om jag är i tjänst eller är ledig från min tjänst för att vara hemma och ta hand om barn med ersättning från staten = föräldraledig.

Jag arbetar mindre, har lägre lön och nu är jag föräldrarledig. Visst suger det att vara tjej ibland rent samhälls-status-baserat men å andra sidan är jag mer ledig, betalar mindre och får mer tid med barnen.

Jag tycker det är en strålande kompromiss men tydligen håller inte halva Familjeliv med mig.

Kalla mig old school men det funkar för mig. Jag kan tillägga att jag tillhör den lilla lilla sällsynta föräldraskaran som bokstavligen HATAR uttrycket "egentid". Jag har gjort barn till världen för att jag gillar barn, helst mina egna då så klart, jag vill vara med mina barn. Egentid kan någon annan ha. Om de nu tycker att det är viktigt.

Over and Out.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons