Annons

4 november 2014

Cravings

Jag måste bara ha det. Det är så SJUKT gott och jag känner mig sådär fluffigt rund och gravidsund [rim!] när jag unnar mig det. Vilket jag gör säkert för många gånger per dag.

Earl grey.

Jag gravid-knarkar Earlgrey-te. Gärna med apelsinsmak. Russian Earl grey. Helst sött med lite mjölk i. Starkt.

När jag väntade mitt första barn missbrukade jag satsumas. Veckan innan förlossning åt jag en hel fruktlåda satsumas själv. Tyvärr slutade jag inte efter förlossningen och runt jul blev det ett sorgligt farväl av den gula härliga frukten då min son blev alldeles prickig av citrus jag åt.

Min andra graviditet låg choklad högt på önskelistan. Kladdkaka. Körsbärstomater var också sjukt gott trots att jag reagerade på det. Salta nötter. Jag kunde äta påse efter påse med salta nötter. Mandlar och allt knaprigt.

Te känns ganska harmlöst trots allt. Glad att det inte är lösgodis eller läsk eller något annat kemiskt läskigt som min hormon-kropp vill ha.

;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons