Annons

24 november 2014

Buhu

Visst får man beklaga sig lite utan att verka tråkig?

Okej, here it goes: Jag har helvetes-ont i halsen. Inte kul när man trött, tjock och allmänt nedsatt funktionsmässigt i övrigt. Jag orkar verkligen inte vara förkyld.

Jag blir tokig på rehab som strular med mina tider, eller egentligen är det sjukgymnasten jag blir galen på. Nu fick jag tillslut en tid i morgon efter att jag tydligt och bestämt sagt nej till att vänta till på fredag. Jag skulle ha få min behandling redan i onsdags förra veckan och nu börjar foglossningen bli riktigt jobbig. Alltså typ tusen nålar i hela bäckenet. Hela tiden.

Jag är andfådd, har noll matlust och får sammandragningar stup i kvarten. Inte kul. Min sambo tycker jag ska prata med barnmorskan på torsdag om sjukskrivning. "Tänk på bebisen..." Fan ta dig ditt as. Jag älskar honom men såna kommentarer gör mig tokig!

Jag vill jobba. Alla på jobbet tycker att jag är galen som jobbar.

Jag fick en superfin dammsugare av min sambo idag. Jag vill inget annat än städa loss och göra fint hemma, pynta, sy och allmänt pyssla.

J a g    o r k a r    i n g e n t i n g.

Nu ligger jag sängen med laptopen och bloggar. Funderar på att se ett avsnitt av The 100 och tycka lite mer synd om mig själv. Dricka vatten. Det är det enda som är gott just nu.

1 kommentar:

  1. Förstår men man får ha beklagar dagar de kan ingen ta ifrån än:) hoppas dagen imorn blir bättre:)

    SvaraRadera

Annons