Annons

20 november 2014

27 + 0

Efter lunch idag blev jag påmind om att barn kan komma för tidigt. Sammandragningar är inte farliga men varje 10:e minut i över 60 sekunder och sådär på gränsen till att de gör mig illamående är INTE BRA. Om jag står upp när de kommer måste jag stanna och andas. Det bäddar för att det snart kan gå över i förvärkar. Det vill vi verkligen inte. Jag är förberedd på att föda barn från och med vecka 36 men innan dess vill jag INTE föda några barn.

Då jag idag enligt diverse gravid-appar går in i vecka 28 är det två månader [TVÅ MÅNADER!] tills det är okej för lilleman att komma [Läs: gravidvecka 36 = Förlossning på Södertälje].

Jag bara måste dra ner på tempot.

Min vision om att jobba until the end känns allt mer avlägsen.


Fotnot: Enligt barnmorskans beräkning har jag kommit till 27 + 5 men det är bara några dagars diff så det spelar inte så stor roll nu, dock spelar det roll om jag måste födda i vecka 36 då jag blir skickad till Huddinge fram till den dagen jag passerat 36 + 0. Eller var det 36+7? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons