Annons

15 december 2011

vabb-pussel

Galet produktiv idag! Klockan är tjugo över tio och jag har redan fixat avläsning på elen och vattnet på TVÅ hus, adressändrat, flyttanmält, dubbelförsäkrat villorna, flyttat bredbandet, ansökt om ny dagisplats, slängt på en tvätt och städat köket. För att hålla uppe takten har jag hinkat i mig fyra stora latte. Idag är jag på G! Funderar på om jag ska ringa SRV oxå...

Kanske göra iordning middagen? Struligt nog måste jag ta med mig Desmond till jobbet idag. Alla ska iväg på julbord och ingen ordinarie kunde ta min kväll så att jag kunde vabba. Det löser sig så att en av tjejerna kommer in och tar över runt fem sex tiden så att jag kan gå hem. Som min chef sa, "Inte världens bästa lösning" men vad gör man då ingen kan vara barnvakt och Adde mår piss? En vanlig dag hade jag vabbat utan problem med just ikväll är det bara vikarier på jobbet och jag måste verkligen jobba, annars måste någon annan hoppa över julbordet och det känns fanne mig inte roligt.

Det verkar som att det kommer vara såhär ett tag fram över, typ ett halvår eller ett år varför inte? Först ska vi nu vänta till sista januari därefter planeras en steloperation. Vem vet när Adde får den? Har han tur går det fort men förra gången fick han vänta 5 månader med sjukskriving och Fkassan tyckte att han skulle skola om sig. Efter operationen lär han ju behöva gips i typ 12 veckor och sedan rehab i 12 veckor till. Ja ni fattar, det här tar tid.

dagar som denna önskar jag extra mycket att jag hade ett dagjobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons