Annons

28 juni 2011

Nedräkningen har börjat

Igår var själva födelsedagen. Den var synnerligen perfekt! Sovmorgon till kl 9. Halv tio blev vi hämtade av svärmor, därefter bar det av till Farsta. Där jag dels gjorde synkontrolen för körkortstillståndet (inte en dag för tidigt) handlade en massa barnkläder på HM´s sommarea, Cubus blev av med ett underbart turkost linne, ett par himmelska svarta mjukisar och massvis med söta underkläder. Farsta avslutades med en stor sallad och därefter jordgubbar vid fontänerna. Vi följde med svärmor hem på en kaffe, promenerade hem förbi ICA och hämtade ut min present (en krypiskt lätt liten låda från komplett) plus mina bikinisar från Bonpix. Tog en sväng in på Priskrossen oxå och köpte en ny barnpool och lite badleksaker till Desmond. I brevlådan låg även paketet från cdon med alla de tecknade filmerna vi beställt: Trassel (såååå söt film), Horton, skattkammarplaneten och Det regnar köttbullar. I den mystiska kartongen låg en kortläsare som passar till min laptop så att jag ska kunna blogga utan att behöva använda den stora datorn. Jag provade den direkt och den funkar klockrent! Så glad jag blev! Desmond ville bada så vi drog ut filtar, fika och började blåsa upp poolen. Vi badade (även min Iphone) tills Adde kom hem runt kl fem. Vi gjorde oss i ordning, lämnade Desmond hos farmor och farfar, vidare mot nynäs och ett soligt bord i fören på Freja. Över ett glas vitt i väntan på maten drömde vi om en liten båt med koj att åka ut med under sommarens helger. Mätta och nöjda strosade vi längs hamnen, en fågel bajade Adde på benet, fulla i skratt smet vi in hos Lejonet och Björnen och köpte en varsin vräkig glas, Adde tyckte att min blandning: Saffran, pistage, grädde och lakrits påminde om fågelbajset på hans shorts. Men gudomliga moder vad god den var! Väl hemma igen efter att han hämtat upp vårt kärleksbarn (haha!) tände vi alla ljusen i sovrummet valde att se Trassel, Desmond somnade på 2 sekunder, Adde strax därefter men jag såg hela.

En helt perfekt dag. Den bästa födelsedagen jag haft hittills. Nästa år blir det stor fest för alla jag känner, vare sig jag gillar dem eller inte. Då fyller jag 30.




Fina eller hur!?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons