Annons

29 juni 2011

Hur som helst så passade inte dörren ändå

Först kändes det lite snopet att toadörren vi beställt promt skulle levereras på årets hittills varmaste dag. Jag hade en plan (vision) om att åka till Nicksta camping och bada med knottet då det imorgon kommer en liten valp-kompis till oss kvart över sju och det bäddar inte för någon familjestrand precis men som sagt DSV ville lämna dörren idag så det var bara att snällt ge upp alla planer på ljumma, sandiga mackor och festis tillsammans med alla andra svensson i kommunen.

Så vi tog sovmorgon (igen), började dagen med kaffe och hängning av tvätt och bad i barnpoolen. Strax innan lunch kom DSV med en hel toadörr = otroligt! Jag fick till och mede hjälp att bära in den i hallen.Tänkte att nu när de kom så tidigt kanske vi kunde dra till stranden efter lunch! Hurra! Lagade lite lunch i LCHF-anda med ett gräsligt illamående som följd. Min nya plan om sol och bad gick i stöpet den med. Gav Desmond glass för att få lite lugn och ro och la mig själv i hängmattan. Efter 1 timme uppskattningsvis gav jag upp hoppet om att illamåendet skulle ge med sig och gick till affären för att handla middag. Desmond toksomnade inne i den svala butiken och jag själv gick extra långsamt runt bland hyllorna och nöjt av att inte må illa. Skönt så länge det varade. Lagom hemma, precis rundat brevlådan var det kört igen.

Nu ligger kvällssolen över balkongen och jag tog med mig laptopen ut för att blogga lite, lyckats klämma i mig en halv kaffe. Nu tänkte jag måla köksoffan andra laget bara för att hålla mig sysselsatt och slippa tänka på varför jag mår illa. Avskyr förhoppningar. I de fall då de inte slår in. Fram med rollern och min fina nya lackpensel!



Glass på ljugarbänken under schersminen







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons