Annons

30 juni 2011

En och annan soffa

Kvart över 7 imorse blev vi med hund. För en dag iallafall. Jag hade först tänkt hålla mig vaken efter att Adde åkt men det gick verkligen inte. Sängen är som en drog på morgonen, en liten stund bara. Ställde klockan på kvart i men likt förbannat flög jag yrrvaket upp då det ringde på dörren. Att ha hund är ju trevligt och så, särskillt denna som är sällsynt snäll och knatar runt på tomten själv utan koppel och trots det inte smiter iväg. Rasmus som hårbollen heter roade sig under dagen med att tugga lite på Desmonds leksaker, springa i vattenspridaren men merparten av dagen låg och slöade på filten i skuggan. Jo juste åter till början av stycket, om att det är trevligt med hund och så, tills den bajar. Satan i gatan vad det luktar! Och det fastnar i gräset och är allmänt jobbigt att få upp! Jag kan säga att när det kommer till avföring är jag vad man kan kalla rutinerad både med tanke på Desmond och vad jag jobbar med. Men det här med hundbaj, näe det går inte. Jag får kväljningar. Å då spelar det ingen roll vilken färg det är på påsen. Jag är numer djupt tacksam att brorsan (vår svarta katt) fixar med sin avföring själv och snällt gräver ner den.


Jättesöt på alla sätt men nej tack inget för mig
Jag har klurat under dagen på lite nya planer för trädgården och jag har kommit fram till att baksidan ska delas upp i fyra sektioner: Frukträdgård (med växthus, grönsaksland och alla bärbuskar man kan tänka sig) Hyss och Bushörna (sandlåda, gungställning, lekstuga, barnpoolar) Parkering/perennrabatt (snyggt/praktiskt/välkomnande) Och till sist Tvättlund! (favoriten med tvättlinor, ljugarbänk, doftande växter och buskar av alla de slag) Däremellan tänkte vi klämma in ett jätteträdäck för middagar i kvällsolen. Jag känner mig supernöjd med konceptet. Ljugarbänken är redan på plats och har verkligen hittat hem under schersminbusken som nu i dagarna slagit ut och doftar gudomligt. Jag invigde tvättlunden idag och vek all tvätt ute i skuggan. Underbart.

En kaffe i doftvimlet från tusen nyutslagna blommor och nytvättade barnkläder

Från en soffa till en annan. Jag har äntligen börjar med kökssoffan och faktiskt kommit en bit. Passade på nu när det var så varmt och färgen torkade på ett kick. Två kvällar i solen på balkongen i bikini och soffan är vit och jag brun. Dock behövs ett lager till men det får avslutas i köket då vädergudarna utlovat regn imorgon. Vuxet nog har jag tagit in allt från trädgården som kan tänkas må dåligt av att lämnas ute i regnet. Aldrig hänt förut. Tog till och med in de fuktiga lakanen och lade dem i torktumlaren. har verkligen aldrig hänt förut. Dessutom mår jag illa igen. Jaja nu ska jag måla sista lagret!



Inte illa va? På måndag ska jag köpa köksbordet. Längtar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons