Annons

25 juni 2011

Födelsedagsbestyr

Idag ska det bakas! Kokostoppar, jitterbugg och rejäla kanelknyten. Jag informerade (Läs förberede) min mamma igår lagom efter varmrätten att vi längre inte har något köksbord samt att kökssoffan för tillfället står till hälften slipad på balkongen. Jag vet med erfarenhet att modern min är känslig för sådana triviala detaljer och mycket riktigt: "-Ska vi stå upp!!!?" utbrast min mor.

Jag lugnade henne med om vädret tillåter så sitter vi självklart i trädgården på picknickfiltar eller för den som absolut MÅSTE sitta på något ovan marken finns det inte mindre än tre trädgårdssoffor. Dock om vädret inte skulle tillåta (eller det gör det väl alltid, tillåter alltså, det är ju snarare vi kräsa typer som inte uppskattar regn i kaffet) Blir det till att antingen breda ut picknickfilten i köket eller klämma ihop oss i soffan (vi har ju ändå två? ) eller då i värsta fall stå upp.

I slutändan är det egentligen endast för mammas skull som jag i huvudtaget firar min födelsedag imorgon. Jag fyller ju inte ens jämt men som mamma brukar säga: "Man ska ha barnasinnet kvar" så jag firar snällt för att slippa allt tjat om födelsedagar. Jag bjöd även Addes föräldrar som moraliskt stöd. Hur som helst är det roligt att fixa inför firandet, det kan jag gärna göra varjedag om det vore så men själva firandet kan man hoppa över. det är liksom själva bestyret innan som är roligt.

Jag hoppas att jag ska klara dagen utan illamående. Både hoppfullt och uppgivet började jag må vansinnigt illa igår på midsommarfirandet. Kan ha varit vinet, kan vara en bebis. Vi väntar med spänning nästa vecka och ja, både hoppas på att inte må illa och på att må illa, om det nu är av en bra anledning. Så mycket vin drack jag inte. Bara ett glas, och ett halvt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons