Annons

28 juni 2011

Jag överlevde

Så förflöt söndagen och firandet av min födelsedag och lite oväntat utan några förödelser. Mamma kom inte för tidigt denna gången och när hon väl kom var hon inte stressad och skulle visa mig tusen saker som hon brukar. Hon hade med sig sin crosstrainer på släp som nu står i vardagsrummet. jag har funderat lite över hur hon skulle få hem den till mig men det gick väldigt smidigt, jag såg inte ens när de bar in den. Jag hade i år bestämt att jag skulle lägga allt krut på goda bakverk och lita på min goda tur att det skulle bli bra väder så därför struntade jag totalt i städning, plockade ner strykbräda bara och sorterade in tvätten från soffan. Det behövde jag ju göra oavsett. Dock passade det ju bra att jag gjorde det iallafall eftersom att det nu står en crosstrainer där istället.




Jag fick även 10 champangeglas i kristall, ett handfat från kokum i gul/grönt (=en superfin salladsskål!) En stringhylla i orginalkartong med adressen kvar på (så lycklig! har alltid velat ha en!) % kg tvättmedel och en hel ICA-påse med fryspåsar. Man tackar! Från addes mamma och pappa fick jag en underbar rabarber-planta. Den jag fick förra året drunknade i våras när snön smället. Så denna gång ska jag vara duktig och sätta den i pallkragen och hoppas att den klarar sig. Min mamma hade även med sig en skål från servisen hon tänkt ge mig och dra på trissor, där blev jag mycket positivt överraskad för den var riktigt fin! Adde gillade den oxå och det känns ju bara ännu bättre.

Som pricken över i:et lastade min låtsaspappa upp alla gamla stockar som legat framför garaget i 3 år upp på släpet. Han ville ta hem det och hugga upp det. Ni anar inte hur skönt det är att slippa gå runt denna jättehög med ohugget virke som legat och gett mig dålig samvete. Adde kan ju inte klyva och jag har deffenitivt inte tid.

Vid fem-tiden hade alla åkt och jag lagade middag, Desmond somnade vid halv åtta och jag gjorde i ordning en stor kopp kaffe och roade mig resten av kvällen fram till midnatt med att måla i Harry Potter-rummet (vår fd illgröna matkällare under trappan).


En mycket lyckad dag.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons