Annons

17 juni 2011

Idag är ingen vanlig dag

Timmen är sen och jag borde redan sova gott men just från idag har något hänt. Jag vet inte vad det är men det känns som jag borde komma i håg denna dag. Den känns speciell. Jag klev upp alldelles för sent men var ändå inte stressad. Drack kaffe med Desmond på dagis. För första gången vinkade vi själva i hallen och mitt hjärta svämmade bara över då mitt lilla plantina-blonda yrväder tryckte näsan mot fönsterrutan och mimar "älskar dig" för att sedan glatt skutta in till de andra barnen. När jag kom hem blev jag alldelles varm av glädje och trygghet då jag klev tillbaka in i vår hall och välkomnades av sjuhundra tofflor, stövlar, jumpadojjor, leksaksbilar, gammal post, kattmatskålar samt en blyg liten soppåse någon glömt ta ut igår. Alla andra dagar skulle jag ha fått panik och frenetiskt kastat mig över kaoset och försökt plocka upp allt på en gång, men halvvägs ändå lagt allt på hallbänken och flytt ut på balkongen i sällskap av en kaffe med ångesten över att jag borde men inte orkar. Men inte imorse. Jag klev bara rakt igenom röran och gick in och la mig i ren skär synd tillbaka under mitt fluffiga täcke och somnade. Med gott samvete. Vaknade vid lunch, lagade middag till pojkarna tills ikväll och passade på att göra middagen till i morgon oxå. Så otroligt inte typiskt mig. Efter att ha packat in allting i lådor i kylen gjorde jag i ordning mig och knatade upp till jobbet. Underbart arbetspass på jobbet med två svinduktiga vikarer. Jag kunde till och med gå hem i tid. Strosade hem, funderade över min inställning till livet, mötes hemma av det härligaste: "Maaaaaaaaammma!" Trots att klockan var bra långt efter gonatt för en 2 åring stannade vi uppe och busade en stund för att sedan bädda ner oss igen under mitt fluffiga täcke med välling samt snuttetrasor och stillsamt somna till tecknade drakar. Idag har varit en helt innehållslös dag men just idag hände något jag vet inte vad men jag känner mig bara så lycklig och glad och bekymmerslös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons