Annons

30 juli 2008

Tidsfördriv

Äntligen kan vi sova längre än till halv fem på morgonen! Vi var igår och lånade en rumskylare av en god vän till Adde som har ventilationsfirma. Den funkar lite som en aircondition fast behöver ingen avancerad montering. Bara ett fönster att leda ut varmluften i. Vi har den i sovrummet och den har kraft att kyla upptill 90 kvm så det är galet skönt och svalt att ligga i sängen.

Vi började trapp-träningen med Kompis igår. Den stora lilla katten. Min älsklingstjej. Jag trodde inte att man kunde ha sån kärlek till en liten nerskräpande hårboll med ögon men tro mig det kan man. Hon är universums ballaste katt. Sorry Broshan, men du kommer på andra plats. Hur som helst så efter lite spagetti och köttfärssås till middag tog vi på kopplet och gav oss ut i stora läskiga trapphuset. Lite försiktigt nosande men lydigt traskade hon efter mig hela vägen ner och ut på gården. Där roade vi oss i ca en kvart med att prassla i buskarna och jaga flugor. Jag lät henne skutta fritt, satte mig vid ingången till vårt trapphus och väntade. Efter en stund ropade jag och då kom hon som en liten hund direkt och hoppade upp i mitt knä för att bråka lite med magen om min uppmärksamhet. Inga problem att locka hem henne inte. Sen gick hon brevid mig hela vägen upp till lägenheten igen och rakt in igenom dörren och upp i soffan för att glo på Cartoon Network med Adde som hon brukar. Dock när vi senare skulle ner och hämta upp rena tvätten ville Adde göra ett till trappförsök och då fick hon blodad tand och pep runt halva området, träffade på en och annan grannkatt, klättrade i berg och käkade gräs. När vi tyckte att nu räcker det ville hon inte alls gå hem och visade upp sin trotsiga sida. Tillslut lyckades vi håva in henne och hon var grymt besviken resten av kvällen. Ikväll blir det broshans tur. Han är dock mer vild än tam och lär pipa i väg direkt, borde nog skaffa ett bättre sele.

Jag har verkligen ingen lust att jobba idag. Jag känner mig distraherad. Kan inte koncentrera mig. Stannar nog till lunch och drar hem sen. Det känns lite som att tiden står still. Trist.... fördriva tiiiiiden.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons