Annons

31 juli 2008

Hur länge är man på smällen egentligen?

Ena stunden är det fantastiskt att vara gravid. Nästa är det ett rent helvete. Om exakt 10 dagar glider jag över 7 månaders strecket. Men tro inte att jag bara har två månader kvar, för hur man än räknar stämmer det inte. Jag är i vecka 26 och en halv nu.... 28 veckor är 7 månader och då borde det vara två månader kvar eftersom man är gravid i 9 eller hur? Nix, det är tre månader kvar för i morgon är det 1 aug och jag är beräknad den 2:a nov å mig veterligen är det 3 månader tills dess... Aug, sept och heeeela oktober. Man är ju gravid i 40 veckor (om man har tur 38) men om man delar det på 4 (veckor) är det faktiskt 10 månader! Ha!

Varför säger man 9 månader? Tåls att klura på....

Nu ska jag koncentrera mig på min vaniljyougurt...



1 kommentar:

  1. jag är ju lite av en expert i ämnet. när man räknar veckorna räknar man från den dagen man hade sista mensen. o det är ju två veckor innan man blir gravid. så då blir de 40 veckor. men månader är från den dagen man blir gravid och då är det 9 månader.

    helt sjukt, jag vet.

    SvaraRadera

Annons