Annons

19 juli 2008

Att vara ute i god tid

Snacka om framförhållning. Vi har redan planerat vart och hur vi ska fira jul. Känns dock bra med tanke på att lillkillen bara är en och halv månad drygt så kan det vara skönt att ha det ordnat. Annars blir det som vanligt att alla ska hålla på att dra i mig och tjata om att jag ska fira jul där och här och hej å hå. Jag tänker verkligen inte flänga runt halva Sverige bara för att min familj ska vara nöjda. I år om de vill ge mig present eller äta köttbullar med mig på annandagen får de komma till mig!

På julafton ska vi till Addes familj med hans mormor och morfar eftersom han morfar hänger på sista versen och det enda han babblar om hela tiden är sitt barn barnsbarn. Men dan före efter och efter det ska jag vara hemma i min älskade borg i Ösmo. Ev blir det jullunch med hela klanen Hansson i Brandbergen. 40 galna Hansson. Kusiner och syskon och deras syskon och deras barn och mormödrar och farfäder. Skönt att slippa laga mat men finns risk för viss överexponering med tanke på att vår lilla delfin är hela släktens första barn barnsbarn på väldig många generationer. Att det dessutom är Addes är tydligen en sensation. Vi får väl se när han är ute om jag orkar med alla gullande släktingar.

Jag ska iallafall ha egen gran i år! Adde tycker att det är löjligt med julpynt men jag ska fasen julpynta! Förra året köpte jag julgranskulor på rean efter så de är aldrig använda. Jag längtar verkligen efter att få hänga dem i min egna första gran! Och alla ljusslingor! Jag har alltid avskytt julen men det bor nog en liten krimskrams-själ i mig ändå. Min bojkott av julen har grundats i att alla ska dra i mig och tjata på mig, ge mig dåligt samvete för att jag inte firar med just dem. Nu är det banne mig min tur att bestämma! Känns jätteskönt! Tänkte bjuda syrranandventsfika innan med hennes pojkar eftersom de lär fira med hennes sambos familj. Resten får komma när de vill, jag bryr mig inte.

Förra julen firades med min syster, avslutades tidigt på morgonen på annandagen underbart hånglandes med Adde på Muskö. Mystiskt märkligt härligt mysigt. Så nu i år på julafton blir det att fira 1 års förhållande oxå. Kanske ska passa på att fria till honom.

Nu måste jag ta tag i mig själv och skura i min borg ett slag. Imorgon ska vi till Ikea, jag och svärmor Annicka för att köpa bokhylla till vardagsrummet. Då måste jag ju visa att jag faktiskt har hängt upp gardinerna hon sytt åt mig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons