Annons

10 juli 2008

Varför måste man äta hela tiden??

Jag känner mig som en fågelholk för tillfället. Eller varför säger man så egentligen? Som en fågelholk? Jo, den är ju ihålig men det finns ju en uppsjö av andra ihåliga ting här i världen. Jag känner mig som uräten kakburk. Kanske inte världens bästa alternativ men ändå.

Varför denna totala ihålihet? Jag kan inte komma på vad jag ska laga för middag. Jag kommer inte på någonting! Det är tomt i hjärnan.

Ett I-lands problem kan hända men sjukt jobbigt. Speciellt när man inte är ett dugg sugen på någonting och man måste laga mat för att utfodra sambon och bebisen. Alla med olika smak och behov. Gärna något nytt och uppfriskande, något vi inte ätit på ett tag. Jag gillar verkligen mat, äta, laga, bjuda och allt det där men att komma på vad är en ångestfylld pestuppgift.

Lilla delfinen (bebisen) gillar konstiga saker. Vad sägs om att hitta ett recept som innehåller pepparot, creme fraiche, stenbitsrom, varmkorv och chokladpudding. Om Adde (sunkhögen jag delar livet med) fick välja skulle vi äta potatis och purjolökssoppa minst 6 dagar i veckan och tacos den sista dan. Vanligtvis älskar jag soppa. Det gör jag inte just nu. Jag vill ha mannagrynsgröt. Jag kan absolut inte äta kött, ännu mindre köttfärs. Om jag fick välja skulle vi äta fisk 6 dagar i veckan och räkor den sista dan. Buhu, sunkhögen tål inte räkor och avskyr all typ av fisk. Eller för att citera: "Allt som bor i havet"

Då blir det bara gris och fågel kvar. Kyckling är dunderdyrt och tråkigt enligt sambon. Japp, då lagar vi gris då, igen. Vi har ätit frukostkorv, varmkorv, falukorv, korv korv korv i snart två veckor. Visserligen gillar jag korv just nu vilket jag ALDRIG skulle äta vanligtvis. Nåja, korv utan skin. Adde bara skrattar åt mig när jag skalar korven. Sen kommer korvskämten. Vi behöver inte gå in på det men ni kan säkert fantisera själva vad de kan tänkas handla om.


En god sallad kanske? Bort med tomaterna, de kliar i halsen på Adde. Inte gillar han rödlök heller, inte fetaost heller men pasta och korv. Pasta-korv-sallad? Vi käkade ju falukorv med stuvade makaroner för två dagar sen. varför ska egentligen jag behöva sitta här och ha ångest över detta? Kan inte någon annan bestämma mat och kanske tom laga den kanske? Nä, juste då blir det soppa.

Majs kan båda äta!

Jag ger upp. Det blir varma mackor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons