Annons

3 juli 2015

Knäckebröd och vatten

Ni vet känslan när saker och ting omkring en bara bokstavligen rasar. Egentligen ska jag sluta beklaga mig redan här för mina problem är rent världsliga i jämförelse med cancer, krig och ond bråd död.

Dock känns det lite visset när precis exakt alla pengar vi har just nu går till saker som går sönder.

Jag skulle ha lämnat in bilen idag men jag hittar inte mitt bilia-kort och när jag ringde verkstaden sa man att jag måste ha det eller beställa ett nytt för att kunna ta reparationen på delbetalning. Förbannade skräp också! Det var bara att avboka och lugnt acceptera att jag just nu inte har någon bil. Jag kan liksom inte köra runt med ett trasigt bromsok. Inte med barnen i bilen. Så nu får den stå tills det är dags att ta den till reparation. Det vill säga tills jag lyckats skrapa ihop 6500:-.

Upptäckte efter middagen igår att kontrollen till ventilationsaggregatet stod och blinkade. "Motorfel" vill man inte att det ska larma för men det gjorde det. Som tur är har min sambo monterat och installerat ventilationssystemet så det var hyfsat snabbt fixat. Vi klurade på om problemet uppkommit då strömmen gick tidigare under dagen. Vi har ojämn ström hit ut som går lite då och då vilket inte är så bra för våra tekniska apparater. Allra värst för vår värmepanna. Den kan inte starta om sig själv. Sambon gnällde lite över att vi inte sparat något varmvatten till honom. Jag tänkte inte mer på det, började natta barn.

När jag sedan ska diska upp det sista efter middagen inser jag att vattnet fortfarande är fis-ljummet trots att jag startat om pannan för typ två timmar sedan. Går direkt ut i pannrummet och ser då att den larmar igen. Dock inte som vanligt för cirkulationspumpen utan nu för "lågt tryck - lös" VA FAN innebär det?

Hela golvet i pumprummet är glaserat med glykol.

Yes! Det bästa som kunde hända just nu är att värmepumpen går sönder. Jag menar vi som är så rika och så.

Asså jag pallar inte....

2 kommentarer:

  1. Du har all rätt att beklaga dig. Det är inte alls fjuttiga problem, utan sånt man verkligen inte behöver i en stor familj. Håller tummarna pannan håller!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tar liksom aldrig slut! Eller just nu känns det som allt kommer samtidigt och vi hade en vision om att låta pengarna gå till renovering. Nu blir det bara till att laga saker och det suger...

      Radera

Annons