Annons

11 juni 2015

Sommarlov

Efter en perfekt skolavslutning med sång, kramar och glada barn åkte hela vår lilla familj till Barkarby. Sambon hade tagit ledigt då vi bestämt att vi framöver ska ha som tradition att alltid vara med på barnens avslutningar och att dessa ska vara speciella. Med tårta och presenter, ja hela grejen.

Vi började i alla fall med outlet där vi införskaffade min sambos klädsel till årets bröllop. Hans bästa vän sedan 19 år tillbaka gifter sig i augusti och de har klädkod kavaj. Barnen lekte ute i klätterställningen själva under tiden. Smidigt värre. Man kan inte tro det men min sambo [förhoppningsvis äkta man snart] passar sjukt bra i kavaj. Sjukt mycket fattigare [kavajen kostar lika mycket som en ny ytterdörr!!] gick vi vidare till donken och åt onyttigt.

Vi slogunder tiden vad om hur lång tid det skulle ta mig att BARA köpa två kökslampor på Ikea. Jag fick 20 minuter på mig annars skulle jag bli jag skyldig min sambo ett fiskespö. Tyvärr hade jag inte med i beräkningen att Barkarby bara har en genväg i varuhuset och jag missade den så jag fick gå igenom HELA varuhuset. Det hela tog mig 26 minuter. Då körde jag dessutom på självskanning men såklart var det kö till den också.

Nu såhär i efterhand ångrar jag att jag inte tog en sväng förbi bakformar, eftersom att jag ändå förlorade för nu när jag så smått börjat planera inför söndagens namnfika [Aston] inser jag att jag inte har några formar att göra tårtorna i.

Hur som helst så avslutade vi Barkarby med Toy´s R Us och barnen fick välja en varsin sommarpresent nu när vi alla har sommarlov. På vägen hem svängde vi förbi farmor och fikade på mazariner och festis.

Kyckling curry fick bli en sen middag, barnen lekte hos grannarna. Frid och fröjd.

En toppendag avslutades med kvällsmellis i soffan under respektive täcke samtidigt som vi invigde Big hero 6. Fantastiskt rolig film! Känns som den kommer bli en storfavorit här hemma. Alice har redan sett den två gånger nu på morgonen.

Fett skönt att inte behöva åka i väg på morgonen! Annars är det full kastrull här hemma från 05:30 men idag invigde vi sommarlovet med att ligga kvar i sängen tills solen bländade oss.

Nu stundar äggmackefrukost och sedan drar vi ner till Nynäs, äter glass och köper bakformar och en billig barnpool om jag hittar en.

Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons