Annons

12 juni 2015

Glasstårtor Beta-versionen

Nu står mina allra första glasstårtor i frysen *stolt* Jag har lärt mig några få nyttiga saker under själva skapandet av dessa kreationer:
  1. Lemoncurd är sjukligt gott.
  2. Springformar [ni vet såna man kan ta isär] är sjukt dyra.
  3. Glass smälter snabbare än man tror.
  4. Gör inte många stora glasstårtor om du inte har en JÄTTESTOR frys.
  5. Gör inte många stora glasstårtor om du inte har en tom frys.
  6. Gör många stora glasstårtor om du vill tömma frysen effektivt.
Det ska bli väldigt intressant och se om jag får ur tårtorna ur formarna sen då jag inte köpt några springformar. det fick gå med sockerkaksformar. Vilket jag nu i skrivande stund inser var ganska dumt för nu har jag inget att baka citronsockerkakan i.....

Här är en länk till receptet iallafall som inspirerade mig till denna galenskap: 


Thjoflöjt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons