Annons

13 juni 2015

Sidensnits och hög kravatt

Tro det eller ej men runt 23-snåret igår fann jag mig själv tillsammans med sambon i en studie av näsdukar.

"Hur viker man en näsduk?"

Japp ni hörde rätt, detta finns det alltså 7511 filmer om på youtube. Seriösa människor som spenderar sin bästa torsdag på att spela in kortfilmer om hur man viker sin siden-näsduk till kavajfickan.

Jag lyckades hålla mig från totalt asflabb i ca 36 sekunder.

Men har man köpt en liten trasa på 20 x 20 cm för 349:- då är det nog bäst att man vet hur man korrekt viker den lilla saken också.


Fint ska det va! Hej och hå vad det går bra nu. Skämt å sido. Min sambo är SINNESSJUKT snygg i sin kavaj. Jag vill typ brotta ner honom och dra in han i tvättstugan. Ni vet *blink*

Idag bär det av till Norrtälje och min brors studentmottagning. Han sprang ut i Kiruna igår. Jag har dålig koll på vad han har pluggat egentligen men någonting säger mig att det är något smart.

Vi tar hela lasset och åker upp några timmar innan mottagningen, total anarki när det gäller vett och etikett men jag MÅSTE få träffa mina syskon mer än en timme. Min lillasyster bor 200 m från min bonusmamma. Vi har på normal basis bjudit in oss själva på kaffe och klappning av lamm. Jag ser verkligen fram emot detta!

Egentligen är det direkt korkat att åka iväg så långt dagen innan vi ska ha hela huset fullt med sambons nyfikna släktingar som kommer granska min städning minutiöst. Därav planerar vi att åka redan vid tre-tiden för att hinna hem till middag hemma och sedan städrace.

Jag känner mig pepp!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons