Annons

7 februari 2015

Smärta

Det går upp och ner med gravid-humöret kan jag säga. Pju. Ena stunden står jag vid avgrunden till helveteskapet och vill hoppa. Nästa sekund rycker jag upp mig och finner att jag försöker peppa mig själv med saker jag tycker om.

Jag känner mig hyfsat uppgiven då mina förvärkar aldrig verkar vilja gå över till nåt vettigt, typ förlossning?

J a g  h a r  s å  f ö r b a n n a t  o n t

Först tog jag en fet alvedon. Forte. Det enda jag hade hemma. Jag la mig samtidigt i ett VARMT bad som typ kändes ljummet så pissont hade jag. Därefter tvingade jag sambon att titta på senaste avsnittet av The100 med mig i sängen och kramas. Jag hade seriöst svårt att ligga still. Han somnade. Det har nu gått två timmar och jag har lika ont. Kan jag få dö nu?

vad gör man när självmordet är nära? Man svänger ihop boeuf bourginon på lövbiff med kokt potatis och lyssnar (högt) på Ellie Goulding och försöker mota bort värken med lite feelgood. Lite dans och halvnaket är väl aldrig fel.

Min högsta dröm just nu är att vattnet går så att jag kan åka in och få höra att jag är öppen 5 cm och kan få en epidural. Eller två.

Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons