Annons

5 februari 2015

Det höggravida pusslet

Hej gravidvecka 39! [38+0]

Just nu är det en del pusslande och min man har ett stort behov av (har jag märkt) att alltid ha en back-up ifall att vattnet skulle gå eller värkarna sätter igång. Jag förstår honom, han jobbar ju med hela storstockholm som arbetsplats och fastnar han i kö någonstans så finns det ju ingen bil i världen som kan ta honom hem tillräckligt snabbt om du frågar honom.

Så idag har han vår bil och jag och barnen är hemma. Mycket trevligare än att vara själv kan jag säga. Jag kan just nu inte göra mycket hemma utan att få onyttiga sammandragningar och bara bli allmänt trött och ligga på soffan själv och glo på film är tråkigt efter 10:e filmen. Barnen livar verkligen upp stämningen och det är något alldeles särskilt med att ha en 2 åring som lägger pussel bredvid en. Helt inne i sin egen värld samtidigt som hon pratar för sig själv.

Till och med kaffet smakar bättre när barnen är hemma. Desmond blev överlycklig över att få vara "ledig" Han älskar att skrota runt i kallingarna hela dagen, äta ostmacka och spela Minecraft.

Jag önskar jag hade ork att sy lite eller måla men mitt höggravida tillstånd plus min förkylning som aldrig ger sig tar på krafterna. Jag ligger mest och gör ingenting. Läser bloggar, tittar på film och bidrar så lite som möjligt till hushållet. Jag borde verkligen dammsuga men jag orkar verkligen inte.

Visst har jag känningar, de klassiska huggen ner i benen har jag haft i två dagar nu. Så var det ju med Alice. Jag kommer ihåg att det högg så att jag fick hålla i mig för att inte trilla ihop och helt plötsligt poff utan förvarning egentligen gick vattnet så det är spännande varje gång jag ska resa på mig.

Nu blir det riskakor med smör på barnens beställning!

1 kommentar:

  1. VI HAR EN TJÄNST SOM ALLA FÖRÄLDRAR ÄR VÄRDA.

    Blöjor,välling mm ,med leverans hem till dörren över hela Sverige

    www.blojbudet.se

    SvaraRadera

Annons