Annons

6 februari 2015

Tionde dagen med förvärkar

Skrev såhär i idag i ett annat forum där jag följer en tråd med höggravida som väntar barn nu i februari:

"Här skiner solen för första gången på en vecka. Jag har förvärkar i vilande läge var 15 minut, de gör ont ut i korsryggen och ner i benen. Om jag är uppe och går, sätter på tvätt eller fixar är magen stenhård hela tiden och det känns som att jag spricka typ. Mannen jobbar i kommunen idag så det är nära hem om något skulle hända.

Tyvärr är jag en av dem som har extremt lång latensfas, över en vecka båda gångerna innan ;) Så jag växlar mellan soffan och pyssel så det blir någon bebis snart.

Jag hoppas att den började i tisdags förra veckan då jag började få mina känningar men vem vet. 

Svärmor som ska ta barnen när det är dax (bor en mil bort) tror att jag redan är öppen några cm. Hon har fött 4 barn, ett tvillingpar. Hon var bombis på att han kommer nu under helgen med tanke på att jag haft förvärkar i över en vecka :)

Jag var inte alls pepp på att föda barn igår kväll. Kände mig ledsen och olustig. Fruktansvärt illamående och allmänt arg. Dammsög 175 kvm i vredesmod och hade skitont.

Idag känns det dock bättre. Är det bara jag som har värkar på dagen som försvinner helt då jag sover? Eller har jag dem fast jag sover men inte märker av dem? Jag sover tok-tungt. Ligger jag för länge på soffan somnar jag där också (verkligen trött) och det går ju inte med två barn hemma! Rynkar på näsan

Nu tänkte sysselsätta mig med att ta fram liggdelen till vagnen och tvätta fodret bara för att hålla mig vaken. Jag har inget kul att baka av, skafferiet är typ tomt. Det är mannen som ska handla idag hahaaha, han erbjöd sig då han vill inte att jag åker själv, dessutom har jag ingen bil för den har han snott idag för att kunna jobba nära mig. Sjukt kul med tanke på att det alltid är jag som handlar annars. Han är helt vilsen, min stackars snickare. Ska bli spännande att se om han får med sig allt från affären."


Jag hittade bakgrejer till kolakakor, så nu ska jag baka! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons